Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mabuse
Mini_ice skrev:
Mabuse skrev:När stilett-funktionen slutade fungera på min KIR-nyckel dokumenterade jag hur jag byggde om min.
Du var ju redan en KIR nyckel, det största problemet med att bygga en KIR är ju att få ur transpondern hel, i kir nyckeln ser man ju den hela tiden, i den vanliga nyckeln med separat fjärrdosa så sitter den ingjuten i själva plasten på nyckeln..
Här har vi en från äldre nyckel + larmdosa --> KIR.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=48167

:-)-)
av malajo
ThunderAce skrev:har en ganska utförlig instruktion med bilder och text
skicka PM med mejl så får du den, står även hur du fixar panikknapp om du vill ha den
som sagt ganska utförlig
PM skickat
Användarvisningsbild
av loci
greeeken skrev:
malajo skrev:158 kr för 2 st nya nycklar på eBay. Inte limmade heller :-)

Såg att det finns både 4 och 5-knappars.
Jag har ju nu 4 knappar på min dosa, nån som vet om jag kan sätta i den i en nyckel med 5 knappar?
Ja det kan du, 5:e knappen är paniklarmet eller vad du nu vill kalla det.
Har du 4 knappar idag och vill ha 5 knappar,får du även flytta tryck-knappen (gulmarkerad) och en lite krets (rödmarkerad) för att panik-knappen skall fungera.Bilens signalhorn tutar när man använder den knappen.
Bild
av malajo
loci skrev:
greeeken skrev:
malajo skrev:158 kr för 2 st nya nycklar på eBay. Inte limmade heller :-)

Såg att det finns både 4 och 5-knappars.
Jag har ju nu 4 knappar på min dosa, nån som vet om jag kan sätta i den i en nyckel med 5 knappar?
Ja det kan du, 5:e knappen är paniklarmet eller vad du nu vill kalla det.
Har du 4 knappar idag och vill ha 5 knappar,får du även flytta tryck-knappen (gulmarkerad) och en lite krets (rödmarkerad) för att panik-knappen skall fungera.Bilens signalhorn tutar när man använder den knappen.
Bild
Jag antar att jag då behöver ha ett kretskort med 5 knappar vilket jag inte har.
Alltså jag måste ju ha något att ta knappen från och nycklarna jag köpte är ju tomma.
av malajo
Nån som vet vad volvo tar för att programmera in en ny nyckel förresten? Har bara en larm-dosa nu och funderar på att köpa en begagnad och få den programmerad.
Jag menar alltså bara att få transpondern ihopkopplad med bilen.

PS! Fel av mig, transpondern har jag ju i nyckeln.
Det är alltså en extra larm-dosa jag behöver ha programmerad.
Erfarenheter XC90?

Efter lite googlande verkar många tidiga ha […]

Servicemeddelande - Volvo On Call?

Beställ ett eget batteri och byt. https://[…]

Jo men om de sänker vanliga priset så b[…]

Vi våtslipar och kör klarlack på[…]