Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andis
Uppdaterar.

Problemet löst.

Abs ringarna ska inte knackas ända in i botten fick knacka ut mina så som dom gamla satt.

Sen var även vänster abs givare trasig byte den med.

Nu fungerar allt kallas igen

Med vänlig hälsning,
Andis
Andis skrev:Uppdaterar.

Problemet löst.

Abs ringarna ska inte knackas ända in i botten fick knacka ut mina så som dom gamla satt.

Sen var även vänster abs givare trasig byte den med.

Nu fungerar allt kallas igen Bild

Med vänlig hälsning,
Andis
Fel!
ABS ringarna SKA ända in på drivknuts-spåret, men jag ska erkänna att ditt spår ser ovanligt djupt ut på bilden.
Funkade det bättre med dom utknackade en bit, sitter inte absgivaren eller drivknuten där den ska, alt böjd abs givare, eller knas med hjullagret.
Funkar allt, så kör på, men ringen sitter egentligen fel.
Kom ihåg det om du får absproblem efter hjullagerbyte eller nått, så slipper du ny huvudbry.
av Andis
Skrattar ja hjullager på dessa vagnar är 3 omgången jag kör på fram nu. 16.000 mil orginal sedan 2 upsätningar pirat lager och nu orginal lager igen. Så dom har jag fin vana pp att byta på N serien.

Abs ringen.

Har fotat allt ska fösöka lägga upp för andra här ska se och slippa göra saken 2 gånger som jag fick göra.

Men knacka jag min ring ända in låg bara halva kransen i synfältet för abs givaren. Vilket gav fel utslag på båda sidor.

Knacka dom så som dom gamla satt då ligger dom mitt för givarna då fungera allt.

Mina abs kransar låg jäms med plana yttan mot hjullagret och inte mot slut stoppet där själva abs ringen sitter.

Ja som du sett på bilden gick mina att knacka på väldigt långt kanske någon udda version på drivknutt som kom in i produktion.
Spindellederna har varit riktigt kanon är fortfarande orginal efter 29.000 mil. Kanske dom med var av sälsynt fin kvalite som hamna på denna vagn

Kolla att luftförvärmningsspjälle[…]

Efter lite googlande är det så jag t&au[…]

Är det bara privatpersoner som ska pungsl&ar[…]

snö

Svarar till mig själv. Det går fort nu.[…]