Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Leafs
I mina ögon är D2/DRIVe en helt ok motor. Självklart märkbart svagare än de större motorerna, men det är bara köparen själv som kan avgöra om det är värt MYCKET högre inköpspris och högre förbrukning för en D3/D4/D5

Jag valde mellan min DRIVe och en D3 och bestämde mig rätt så snabbt för DRIVe, som jämfört med D3 är avsevärt mer vibrationsfri och tystare. MY2012 är den dessutom skattefri vilket D3 inte riktigt är......Att D3 dessutom var/är cirka 30.000-40.000 kr dyrare i inköp var en faktor för mitt val. MY2012 och 2013 är D3 ganska mkt törstigare än D2/DRIVe. I alla fall om jag diskuterar detta med ett antal kollegor som lägger 4000 mil om året i sina bilar. De borde ha ok koll.

Hur det är på MY2014 kan jag inte uttala mig om.

Men jag tycker att den väldigt stora skillnaden i inköpspris är en faktor. Man får väldigt mycket utrustning, lägre miltal och en massa diesel för skillnaden till en D4/D5.
av Lövet
Leafs skrev:Man får väldigt mycket utrustning, lägre miltal och en massa diesel för skillnaden till en D4/D5.
Det beror mycket på vilka årsmodeller och varianter man kollar på. D3 och D4 har kampanjats mycket hårt så det är inte säkert att den är dyrare i inköp.
av KeeM
Det blev en D2 2014 som gått 3600 mil.
Vinterdäck på alufälg med förvaring 1 säsong.
Stänkskydd fram och bak samt bagagerumsmatta.

Teknikpaket, klimatpaket VOC och lastpaket.

231k.

Känns som en bra affär. Hämtar den på måndag.

Kan någon förklara hur VOC och värmaren fungerar. Kan man bara använda VOC appen för att starta den? Finns inget tidur om man har VOC?
Hur är det med vägassistans och dylikt via VOC, ingår det eller kostar det extra varje gång? Hittade inga priser för detta.

Finns massa VOC funktioner på hemsidan är det något av detta som är tillval eller finns allt med från början?

Vad är det för självrisk för vagnskadan?
Vad är det för serviceintervaller på en D2? Och vad brukar de kosta?

Vi ska sälja vår gamla bil privat. Har jag aldrig gjort tidigare. Räcker det att man får pengarna och skriver under registreringsbeviset? Eller brukar man i regel skriva fler papper?
Skriv ut ett köpeavtal från valfri annons på Blocket. Lämna inte nycklarna förrän du har fått pengarna. Se till att ägarbytet registreras ordentligt (köparen ska inte göra det, då kan hen skita i det och låta dig betala skatten osv).

När det gäller hemmastereo, hembio och h[…]

Erik, hade du också lite klonkande slammer[…]

Keyless/Nyckeldosa

Var på mekonomen o köpte Varta idag , f[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddnin[…]