- lör 25 jul 2015, 20:13
Finns ju anledning att bra bilder taget för demo så hålls dessa ramper högt över huvudet och att tunga fordon främst har extraljus på taket/ramper på taket med extraljus och som komplement har wildbars/"extarljusfästen" a la TRUX fyllda med ytterligare 4-6st extraljus för 10st+ totalt och ev. om det är nyare Scania har Vision X i kepsen där det normalt sitter posljus.
Ja jag har sett ramper monterade under nummerskylten och hur dessa ägare prisar detta... tills man visar live vad riktigt ljus är producerat av ynka 3st NBB 225:or som visserligen är trimmade med 70W 4300K xenon men ändå.
Lurar svagt på att få plats med 4-5 VisionX LC 90W med lite skruv/mutter/svets böj alubit-mod av Qpaxen vilket skall få plats om man kan få bra pris under hösten från "min" leverantör "bara för att" faktorn finns.
Bilnörden skrev:Löstagbart fungerar säkert bra i början tills man tröttnar på att plocka med sig dom, som föregående talare sa.Felet med att ha dom så lågt ner är ju att det antingen blir "rakt ner i backen" för att lysa upp vägbanan eller "upp i luften" mot trädtopparna för att få lite längd men ändå inte lysa upp vägbanan på denna sträcka då dom blir ställda uppåt. Optimalt är ju mellan railsen på taket för längd och belysa backen på denna sträckan men inte bra i dimma och snörök/snöfall. Har haft extraljus Bosch Profi lågt monterade under ordinarie huvudstrålkastare en gång för 15-20 år sedan och i snö blev dom igenmurade direkt och var inte bättre än att ha ljus monterade i grillen, när dom fungerade så lös dom inte långt, när dom satt i grillen lös dom längre pga högre position så dom kunde vara vinklade svagt neråt och ändå erhålla längd som inte gick med den låga första positionen som tom. är pytte lite högre än LED ramper monteras. Behöver jag säga att dessa Profi med tiden byttes mot först 2st BBK och sen ytterligare 2st BBK sattes på och då med 130W lampor som fanns att tillgå i alla fyra. Profi fick då dimljusinsatserna som fanns/finns som reservdel så man hade riktigt dimljus värt namnet.
ER: Man får väl låta bli att ställa dom rätt ner i marken, eller köpa någon som presterar något. Jag har en ramp som är en ersättning till riktiga extraljus. Synd att du bor så långt bort, du kunde ha fått se själv.
Finns ju anledning att bra bilder taget för demo så hålls dessa ramper högt över huvudet och att tunga fordon främst har extraljus på taket/ramper på taket med extraljus och som komplement har wildbars/"extarljusfästen" a la TRUX fyllda med ytterligare 4-6st extraljus för 10st+ totalt och ev. om det är nyare Scania har Vision X i kepsen där det normalt sitter posljus.
Ja jag har sett ramper monterade under nummerskylten och hur dessa ägare prisar detta... tills man visar live vad riktigt ljus är producerat av ynka 3st NBB 225:or som visserligen är trimmade med 70W 4300K xenon men ändå.
Lurar svagt på att få plats med 4-5 VisionX LC 90W med lite skruv/mutter/svets böj alubit-mod av Qpaxen vilket skall få plats om man kan få bra pris under hösten från "min" leverantör "bara för att" faktorn finns.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..
- By Kinesvolvo