Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Ååh, inte alls avundsjuk :roll:

Så synd att inte våran hundbur går in i V40 annars hade det stått en kolfiberbeklädd på parkeringen här utanför! :cry:
Användarvisningsbild
av fjohan82
Det står en inplastad V40 Carbon Edition hos Bilia i Segeltorp, bredvid en ny V60 Polestar 8) Men det har väl inte sålts allt för många Carbon-bilar i Svea rike?
av V60D5AWDPolestar
Vad är prispåslaget jämfört med vanlig V40 med jämförbar spec?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Liiiite synd ändå att det inte blir någon viktbesparing
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
V60D5AWDPolestar skrev:Vad är prispåslaget jämfört med vanlig V40 med jämförbar spec?
En V40 T5 R-design Polestar med likvärdig utrustning kostar ca 415. Så Carbon Edition är ca 42000 billigare. Enligt mig är Carbon sjukt mycket snyggare också!

Jag såg en hos återförsäljaren och blev helt såld och blev tvungen att köpa! :mrgreen: :-)-)
av V60D5AWDPolestar
XC90_Executive skrev:
V60D5AWDPolestar skrev:Vad är prispåslaget jämfört med vanlig V40 med jämförbar spec?
En V40 T5 R-design Polestar med likvärdig utrustning kostar ca 415. Så Carbon Edition är ca 42000 billigare. Enligt mig är Carbon sjukt mycket snyggare också!

Jag såg en hos återförsäljaren och blev helt såld och blev tvungen att köpa! :mrgreen: :-)-)
Låter ju som ett bra pris jmfrt med R-Design, men finns carbon I annan färg än vit? Såg en hos Upplands Motor och gick
själv inte igång på den färgen.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
V60D5AWDPolestar skrev:Låter ju som ett bra pris jmfrt med R-Design, men finns carbon I annan färg än vit? Såg en hos Upplands Motor och gick själv inte igång på den färgen.

Nej, finns bara i vit! Vilket är precis den färgen jag vill ha :wink: Jag gillar kontrasten mellan den vita lacken och detaljerna i blanksvart och kolfiber! :D

Det är en ganska liten begränsad upplaga och det går inte att göra några ändringar i specen, förutom det man kan eftermontera hos ÅF. Jag köpte lite grejer som dom fixade på verkstan. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15
Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]