Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av perin
apersson850 skrev:Hur du än står och glor finns det bara en och samma sida som är vänster och en som är höger på en bil. Det ändrar sig inte bara för att du flyttar på dig.
Exakt. Helt plötsligt kan en vänsterstyrd bil bli högerstyrd om man inte passar sig. (D)
Användarvisningsbild
av svergie2
apersson850 skrev:Hur du än står och glor finns det bara en och samma sida som är vänster och en som är höger på en bil. Det ändrar sig inte bara för att du flyttar på dig.
perin skrev:
Exakt. Helt plötsligt kan en vänsterstyrd bil bli högerstyrd om man inte passar sig. (D)
Bild

Om du står och tittar på bilen framifrån så säger du väl inte: "Om du tittar till höger så ser du radarn till ACC t.ex."?
av mattish
City Safety bromsar även om man håller lite på bromsen. Den gången jag gjorde det så räddade den mig också. Skulle svänga ur en rondell med fartgupp ur (jäkla Malmö) med en bil framför mig. Bromsade lite lätt eftersom framförvarande bromsade för bulan, helt plötsligt får han syn på en cyklist som var bakom A-stolpen på min bil. TVÄRNIT blev det... Trodde inte heller att det ingrep om man hade foten på bromsen innan det.
svergie2 skrev:Om du står och tittar på bilen framifrån så säger du väl inte: "Om du tittar till höger så ser du radarn till ACC t.ex."?
Står man tillsammans med någon framför bilen framgår det ju av sammanhanget vilken referens man har, men annars säger jag att radarantennen sitter till höger, eller på högersidan, ja. Det gör den ju. Den flyttar sig inte till vänster sida bara för att du går framför bilen. I ett skrivet forum är det ju tio gånger viktigare att inte kalla högersidan för vänster, som du gjorde, eftersom man inte kan se vad den som skriver har för referens.

Det är likadant med båtar. Babord är babord var du än står och ser på båten.

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s4[…]

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]