Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
"Intagsskontakten ligger på vänster sida platsstötfångare "

Detta betyder väl att kabeln har dragits i en vinkel? Den har alltså inte dragits rakt ut i sin egen förlängningsriktning när du backade?
Som jag ser det har du förmodligen råkat bryta sönder något i intagskontakten. Alltså den som sitter i vänstra främre hörnet.
Ohmmät stiften i intagskontaken. Har du oändligt motstånd där, så har du ett avbrott troligen redan i kontakten.
av Brohlin
Ursäkta om jag går en aning från ämnet, men är det någon som vet om det är svårt att dra in kupéuttag i s60-06 (har motorvärmare sedan innan.) eller för den delen om det är dyrt att låta verkstan göra detta?
Användarvisningsbild
av Perc
Svårt är det knappast. Lite meckigt är det och du måste troligen kräla under bilen för att få det gjort.

Skulle tippa att verkstan fakturerar en halvtimme-timme för jobbet. Jag skulle låta verkstan göra det av den enkla orsaken att jag inte har garage eller lyft. Är alldeles för bekväm av mig för att orka börja kräla utomhus.

Hej! Min bil har börjat sluka glykol som jag […]

Spolade lådan på min förra -14 xc[…]

0w20 är för tunn. Sen om det hjälpe[…]

Vi våtslipar och kör klarlack på […]