- tis 17 feb 2015, 13:51
Den går fint i kurvor, men ex.vis min gamla BMW320d jag hade för ett par år sedan var bra mycket kvickare i kurvorna.
Till och med min gamla S80 upplevdes kvickare i kurvorna (18" på den med), men det kan vara att den hade högre utväxling på ratten och eventuellt hade hydraulisk styrning och V60'n kanske är elektrisk... S80'n var nog även lättare på papperet :shock:
Men rakt fram går den finfint! 8)
MångaVOLVO skrev:Allting är ju relativt.Jag har 18" på bilen, det hjälper dock inte det medelmåttiga chassiet, tyvärr, inte ens med four-c´s hjälp. Den är tyngre än man tror, trots en "liten" motor.
En bil med dåligt chassie där räddar inte stora hjul. Kanske de förstärker negativa egenskaper.
Det vore väl roligt om alla körde Corvetter. Det skulle vara kul att se hur din T6 tar en kurva gentemot mina original 17 8)
Den går fint i kurvor, men ex.vis min gamla BMW320d jag hade för ett par år sedan var bra mycket kvickare i kurvorna.
Till och med min gamla S80 upplevdes kvickare i kurvorna (18" på den med), men det kan vara att den hade högre utväxling på ratten och eventuellt hade hydraulisk styrning och V60'n kanske är elektrisk... S80'n var nog även lättare på papperet :shock:
Men rakt fram går den finfint! 8)
Volvo V70 2,5T MY05