Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tack för kanonbra svar PaNi. Jag har ju en XC60 nu ocn denna passar mig inte alls. Inte sportig för 5 öre. Jag är nog mer passion än förnuft helt klart. Förbrukning är inte lika viktigt just nu i alla fall.
Riktigt trevligt att du tyckte växellådan var ok i V60 D5. Jag undrar fortfarande om denna är annorlunda pga Polestar trimmning?
Lutar mer och mer åt D5 Polestar...
Ni som har koll på Black R versionern finns det väl inte några kromade listor på bilen? Utan allt är väl svart?

Jag stod och valde mellan tre olika bilar: volvo V70 D5AWD sport edition vs Volvo V60 T6 Vea vs Volvo V60 T6 AWD Black R.... Valet föll på den bilen som inte var ekonomisk överhuvudtaget, utan det var ren körglädje som vann:)
Har man R-design på XC60 så tycker jag den känns sportig och har betydligt alertare chassi & bättre styrning, men det är en bil man helst inte kör utanför asfalten med...
Det var någon på V70 Forum delen som under 4 cyl D4 VEA diesel vs D5 tyckte att VEA var orkeslös under 2000 varv!!! Kan detta stämma, uppfattar ni andra det så? Kan man uppfatta det olika beoroende på om det är manuell (som jag skall ha) och automat.
Jag ligger nog mest och pumpar och vill ha kraft på lägre varv (under ca 2200-2500 rpm) och om ovan stämmer så talar ju detta för D5
Det som kan tala för D4 VEA är tightare manuell låda, lättar framvagn/bil, nyare konstruktion, mer varvvillig
Har fortfarande inte bestämt mig så keep shooting people...... :D
Är det privatköp eller tjänstebil?
Det är tjänstebil, egentligen ytterligare en anledning att välja D5 5 cyl då denna försvinner snart och sen blir det ju 4 cyl för hela slanten.
Det är bara 2 årskontrakt så affären är "riskfri" om man uttrycker det så, men man vill alltid göra bra val då man ändå binder upp sig 2 år.
Edgeman skrev:Det är tjänstebil, egentligen ytterligare en anledning att välja D5 5 cyl då denna försvinner snart och sen blir det ju 4 cyl för hela slanten.
Det är bara 2 årskontrakt så affären är "riskfri" om man uttrycker det så, men man vill alltid göra bra val då man ändå binder upp sig 2 år.
Ja men då tycker jag det är värt att köra på 5-cyl, är det privatköp kan det ju väga in andra aspekter som fri fordonskatt i 5 år. Vilket man oftast inte betalar om man åker tjänstebil.
Utslagsbegränsare

Tjena gott folk! En fråga bara till det goda[…]

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]