Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Anders.. nu ska du kanske inte ta det där som en sanning.. det är som rosenlorden säger en gissning utav Automotorsport.
Du kan ju hoppas på att Volvos designer inte tänker exakt likadant som dom.
:)
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag är fullt övertygad att Volvo inte avser lämna tjänstebilsmarknaden. V70 kommer att efterföljas av en attraktiv bil till denna. Frågan är bara när.
Användarvisningsbild
av perin
Linqid skrev: Enligt uppgift i flera tidningar ska nästa gen S/V60 bli något kantigare och större och ta över rollen som volymkombi. Sanningshalten i det överlåter jag till någon annan att bedöma, men det låter ju rimligt. V60 som den är idag är ju trots allt rätt liten inuti i relation till yttermåtten.
Faktum är att den är väldigt likvärdig som förra generationens Passat om man jämför de invändiga måtten. Att V60'n känns trängre beror på att den är rundare mellan dörr och tak.

Edit: Det är jag som fetat Linqid's text.
av perhall
Det är väl alltid så när Volvo presenterar en ny modell att den sägs vara för dyr och påkostad så att man tappar Svensson-kunderna. Å andra sidan har ju Volvo bestämt sig för att ha 20 procent marknadsandel i Sverige så det kommer nog att bli så och då får de helt enkelt sänka priserna. I perioder har ju V70 sålts ganska billigt får man ändå säga, så även om modellen V90 är dyr när den kommer så får de nog sänka priserna om det inte är så att övriga modeller ger tillräcklig marknadsandel...
PH
Användarvisningsbild
av VolvoB20
valln skrev:Som jag har skrivit förut skulle det absolut inte se bra ut om Volvos största kombi får små volymer på hemmamarknaden.
Strategiskt ser kanske volvo den svenska tjänstebilsmarknaden som en flugskit i kosmos och det finns ingen Business i att utveckla en efterföljare till V70. Nu hägrar ju 1,3 miljarder människor i Kina som inte vill åka svenssonkontainer.
Användarvisningsbild
av SvenB
Det kan nog stämma, men det beror nog till stor del på att just Volvo förknippas med Sverige. Om Volvo lämnar svenska marknaden bleknar nog "Svenskheten". Dessutom har jag läst att Kineserna inte vill åka kombi över huvud taget, så V70 efterföljare är nog inte i första hand ämnat för Kinamarknaden.
Användarvisningsbild
av Anders E
joel80 skrev:Anders.. nu ska du kanske inte ta det där som en sanning.. det är som rosenlorden säger en gissning utav Automotorsport.
Du kan ju hoppas på att Volvos designer inte tänker exakt likadant som dom.
:)

Sant, men nya XC90´s grill är ju inte snygg direkt.... Min åsikt.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Trenden verkar gå mot gigantiskt stora och breda grillar med stora emblem. Runt modellår 08-09 tycker jag volvomodellerna hade en mest enhetligt utseende.
Användarvisningsbild
av na96gen
Tror man tar rätt allvarligt på svenska marknaden då det vissa månader sålts fler Volvo i Sverige än i USA så någon pyttemarknade är det ju inte. Men priset på V90 när den kommer är nästa lika intressant som hur den kommer se ut.

måste kolla oem settings idag...ser på[…]

V70 D3 2012, P241300

Upp ⬆️⬆️

Volvo s80 99' svarar ej på gas

Ja nu har jag testat o byta till ett annat gasspj&[…]

Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]