- ons 14 jan 2015, 15:13
Det finns bilar som är motsatsen, Stenhårt feedback, styrning som reagerar omedelbart på mikroskopiska rattrörelser. enorm vägkänsla, man känner varje sandkorn under däcken när man pressar bilen genom kurvorna och bilen sitter som klistrad i vägen. gasresponsen är blixtsnabb, stolarna greppar föraren, kopplingen stenhård och brutal och växellådan stenhårt distinkt och precis.
Men att sätta en sådan låda i volvo skulle göre helheten totalfel och vise versa.
MartinS skrev:Jag håller inte med, jag tycker lådan är fullständigt perfekt avstämd med bilen som helhet. Jag har kört en massa volvo, dieselar och bensinare, med o utan turbo, Allt på Volvo är ju anpassat för komfort. Gasresponsen, fjädring, drivlina, hjulupphängning, körupplevelse, vägkänsla feedback, stolar, koppling osv, är på något sätt inlindat i bomull på volvo, som förare anger man bara ungefär i vilken hastighet och riktning man vill färdas och så glider man iväg i den riktningen, Växellådan och dess länkage är perfekt avstämt i samma upplevelse och lika softad i känslan och växlingarna som tex styrningen .simonhalmstad skrev:Den s60 d5 MY14 r-desing hade urusel manuell låda, sladdrig, den glappa va riktigt seg och sladdrig,+1 på det.... De manuella lådorna eller iallafall deras länkage har mycket att önska, de är ingen höjdare.
Det finns bilar som är motsatsen, Stenhårt feedback, styrning som reagerar omedelbart på mikroskopiska rattrörelser. enorm vägkänsla, man känner varje sandkorn under däcken när man pressar bilen genom kurvorna och bilen sitter som klistrad i vägen. gasresponsen är blixtsnabb, stolarna greppar föraren, kopplingen stenhård och brutal och växellådan stenhårt distinkt och precis.
Men att sätta en sådan låda i volvo skulle göre helheten totalfel och vise versa.
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.