Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Det gjorde det inte heller.
Det kallades möjligtvis sport (ex s40/v50 upp till faceliften vid 2008), därefter r-design. Möjligt att V70 var lite tidigare?
Användarvisningsbild
av SvenB
Nexus skrev:vadå bara en volvo?
Åka volvo är en livsstil vol:-) vol:-) vol:-)

Men detta måste ju bara vara en Äkta R :wink: http://www.blocket.se/malmo/Volvo_S60_R ... ?ca=12&w=3
Begreppet R-design visste jag inte ens fanns 2004 trodde det kom på 2010 talet
Men har inte äkta R starkare motor. Det står 2,5T och 209 hk på den där.

Edit. Ser en smiley, betyder det att du är ironisk kanske :)
Användarvisningsbild
av johnnype
Nexus skrev:Men detta måste ju bara vara en Äkta R :wink: http://www.blocket.se/malmo/Volvo_S60_R ... ?ca=12&w=3
Begreppet R-design visste jag inte ens fanns 2004 trodde det kom på 2010 talet
Där finns det självklart en poäng med det hela.. hen ska inte kalla det där för en S60 R för det är ju rakt felaktigt.

Hen kunde ha kommit undan med "R-design" (längre ned i annonstexten) eftersom han stylat med R-delar på en icke R.. så det tordes bli en R-design på 04an så att säga även om det konceptet inte fanns då.

Men annars är det ju givet att du inte ska försöka lura någon genom att sälja med felaktig information (ljuga).

Dom andra som stylar för sitt egna intresse av bilen behöver väl ingen racka ner på? Jag hoppas och tror att majoriteten stylare inte kommer att sälja sina bilar som MY07 på en 99'a och R på en 2.4D etc. etc.
Användarvisningsbild
av Nexus
det roliga är att den 04 i annonsen hade ju inte ens R-stötfångare.....
Jag har ett R-design emblem i grillen på min V70-99 men inte skulle jag äns komma på tanken kalla bilen r-design. Den är chippad men jag kallar den inte en T5 eller R då det fortfarande bara är en vanlig 2,5t med lite lull lull
av Lövet
Tror inte han försöker påstå att det är en R-design utan han har helt enkelt gått på modellkoden från transportstyrelsen.
R + S60
av llesrof
Lövet skrev:Tror inte han försöker påstå att det är en R-design utan han har helt enkelt gått på modellkoden från transportstyrelsen.
R + S60
...och förmodligen hört att Volvo har något som kallas R och tror då att hans bil är en sådan, utan att egentligen veta ett skit om var R innebär. "Plötsligt händer det - din gamla snikutrustade 140-hästars S60 var en R".

Det roliga med självutnämnda och påhittade R-modeller, typ en trimmad V70 med ett påklistrat R i grillen, är ju att de ger ännu mer status åt de äkta R-modellerna. Det måste ju vara skitkul att ha en äkta R som många tror är fejkad. Själv sitter man och myser och vet att den är äkta :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Nexus
Lövet skrev:Tror inte han försöker påstå att det är en R-design utan han har helt enkelt gått på modellkoden från transportstyrelsen.
R + S60
Annonsen säger:
Bilen har:
- 2,5T motor
- R-design
Skriver man det så påstår han ju bilen har det oxå...

R + S60 heter ju alla i serien från 140hk och uppåt
av Lövet
Jag läste texten så snabbt att jag missade den :oops:

Hej! Min bil har börjat sluka glykol som jag […]

Spolade lådan på min förra -14 xc[…]

0w20 är för tunn. Sen om det hjälpe[…]

Vi våtslipar och kör klarlack på […]