Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Det finns alltid två sätt att se på saken i ett sånt här fall, precis som alla andra reparationsfall. Har man inget emot att det går sönder helt och kräver bärgning från platsen. Oftast där det är som sämst att stanna. Gärna med hela familjen i osv. För det är oslagbart, det är tamejfan bara då det händer..
Ja då kan man vänta till yttersta dagen. Gillar man att ha nåt rullandes utan avbrott. Då lyssnar man och kör på förebyggande.
Att vara förebyggande är ju att vara ute innan det rasar helt.

En smaksak och även ibland en enorm skillnad i kostnad. Dock inte i det här fallet.
av villhaV70
tottish85 skrev:Min koppling är dålig kan ja tillägga, men det har helt säkert ingenting med det att göra :)
Så när den börjar slira, börjar slammra, får rejäla vibrationer från svänghjulet, pedalen faller i botten osv...DÅ kan du med gott samvete byta ut den :)

Min slirar på kopplingen å ska bytas efter nyår :)
Skönt att höra
tottish85 skrev:Min koppling är dålig kan ja tillägga, men det har helt säkert ingenting med det att göra :)
Så när den börjar slira, börjar slammra, får rejäla vibrationer från svänghjulet, pedalen faller i botten osv...DÅ kan du med gott samvete byta ut den :)

Min slirar på kopplingen å ska bytas efter nyår :)
Säker?

Hör av dig och berätta om det försvann efter bytet
*pettson* skrev:En smaksak och även ibland en enorm skillnad i kostnad. Dock inte i det här fallet.
Jag tolkar det som om att du menar att jag borde vänta da min koppling kan tänkas fungera ett tag till?

Nu har jag kört 100 mil, inklusive en 60 mils[…]

Hej! Instrument (inte ovanligt jag vet) är d&[…]

Carplay Trådlös adapter

@Dejan195 , Ska absolut kolla in ditt försla[…]

Hjälpfjäder till koppling

Men dom är Ja nån som vet? Hur n&oum[…]