Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kite
Nej jag valde inte till backkamera, parkeringssensorer fram+bak får räcka för denna bilen :)

För den utrustning man inte väljer så blir motsvarande knapp "tom" istället, dvs bara en dummy-knapp utan funktion.
av Rudolfs
volvobrasse skrev:
Kite skrev:Man ser helt ok bakåt i V60n med speglarna, tonade rutor spelar inte så stor roll. Speglar + backsensorer räcker i de flesta fallen (Tillsammans med BLIS får man dessutom CTA, cross trafic alert, vilket fungerar bra).

Eftersom infotainment-skärmen är lite långsam vid uppstart så klagar vissa på att de i princip hunnit backa ur p-platsen innan skärmen kommit igång, så har man bråttom att backa ut är misstänker jag att det är lite frustrerande om man vill förlita sig på kameran. De tillfällen jag skulle uppskatta back-kamera är vid fickparkering. Tycker det kan vara lite klurigt att komma nära trottoarkanten om man är rädd om fälgarna och inte ser kanten ordentligt i speglarna (Kan vara att jag inte heller ännu lärt mig V60ns vändradie än).
Valde du till kameran Kite?

Egentligen skulle jag vilja ha sensorer fram. Problemet är dock att sensorerna back ingår ju i teknikpaketet. Men om jag ska få fram så fattar jag detsom att jag måste punga ut med 6 000 (dvs det blir som att köpa bak igen)? Eller så är jag förvirrad.
Japp, Dock så om man köper en D4 AWD OCR som jag gjorde från början, då kostar det bara 3000:- men köper man en T3 så kostar det 6000:- Ta det med din handlare o säg att du vill ha det för D4 priset, Känns ju cepe att det ska vara dyrare på en T3 än en D4 AWD :P
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Rudolfs skrev:
volvobrasse skrev:
Kite skrev:Man ser helt ok bakåt i V60n med speglarna, tonade rutor spelar inte så stor roll. Speglar + backsensorer räcker i de flesta fallen (Tillsammans med BLIS får man dessutom CTA, cross trafic alert, vilket fungerar bra).

Eftersom infotainment-skärmen är lite långsam vid uppstart så klagar vissa på att de i princip hunnit backa ur p-platsen innan skärmen kommit igång, så har man bråttom att backa ut är misstänker jag att det är lite frustrerande om man vill förlita sig på kameran. De tillfällen jag skulle uppskatta back-kamera är vid fickparkering. Tycker det kan vara lite klurigt att komma nära trottoarkanten om man är rädd om fälgarna och inte ser kanten ordentligt i speglarna (Kan vara att jag inte heller ännu lärt mig V60ns vändradie än).
Valde du till kameran Kite?

Egentligen skulle jag vilja ha sensorer fram. Problemet är dock att sensorerna back ingår ju i teknikpaketet. Men om jag ska få fram så fattar jag detsom att jag måste punga ut med 6 000 (dvs det blir som att köpa bak igen)? Eller så är jag förvirrad.
Japp, Dock så om man köper en D4 AWD OCR som jag gjorde från början, då kostar det bara 3000:- men köper man en T3 så kostar det 6000:- Ta det med din handlare o säg att du vill ha det för D4 priset, Känns ju cepe att det ska vara dyrare på en T3 än en D4 AWD :P

Är säker en liten kompensation för lite högre insats :)
av Rudolfs
volvobrasse skrev:
Rudolfs skrev:
volvobrasse skrev: Valde du till kameran Kite?

Är säker en liten kompensation för lite högre insats :)
Jo men på kampanj OCR skiljer det bokstavligen... 10.000:- :P
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Alltså jag har valt en OCR T3, skulle jag välja kampanjen med D4 och AWD så blir grundpriset betydligt högre för mig. Betydligt mer än 10 000.
av Ronne
volvobrasse skrev:
Ronne skrev:Jag har beställt kamera till min s60 , tycker det verkar kanon plus att man slipper en tom knapp i panelen.
Tom knapp? Exempel? :)
Jag menar att det ser "naket" ut när det finns tomma knappar :wink:
Bilagor
interior_large_13.jpg
interior_large_13.jpg (85.77 KiB) Visad 361 gånger
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Ronne skrev:
volvobrasse skrev:
Ronne skrev:Jag har beställt kamera till min s60 , tycker det verkar kanon plus att man slipper en tom knapp i panelen.
Tom knapp? Exempel? :)
Jag menar att det ser "naket" ut när det finns tomma knappar :wink:
Jaha :) tror inte jag skulle tänka på det. Men tre knappar totalt? Vad är dom andra två menade till?
av Ronne
volvobrasse skrev:
Jaha :) tror inte jag skulle tänka på det. Men tre knappar totalt? Vad är dom andra två menade till?
Jag tror det är navigering och nått med internet.

Sen finns det ju några till längst ner också.
av Rudolfs
volvobrasse skrev:Alltså jag har valt en OCR T3, skulle jag välja kampanjen med D4 och AWD så blir grundpriset betydligt högre för mig. Betydligt mer än 10 000.

Har för mig att när jag kollade idag så skilde det 303 mot 312900 :/ Kan ha fel :)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Rudolfs skrev:
volvobrasse skrev:Alltså jag har valt en OCR T3, skulle jag välja kampanjen med D4 och AWD så blir grundpriset betydligt högre för mig. Betydligt mer än 10 000.

Har för mig att när jag kollade idag så skilde det 303 mot 312900 :/ Kan ha fel :)
Hmm tror det är 321 000 va?:) För D4/awd

Leta i sprängskisserna på www.volvopart[…]

Katalysator...

Hej! På min 945 Turbo - 97 så har f&ou[…]

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]