Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det är dyrt att byta privatbil vart tredje år, inget snack om det. Räkna med ett värdetapp på minst 50 %, så slipper du onödiga överraskningar. Kryssa i tillvalslistan sparsamt och gör ett klokt val av motor och färg på bilen.

Jag har lyckats rätt bra vid de senaste två bytena. Betalat mellan 90-100k de senaste två gångerna för att byta ut respektive V70 mot en ny efter drygt tre år. Låga mil är en förklaring, men också att jag undvikit att lägga massa pengar på onödig utrustning och valt säkra kort vad gäller motor, färg och fälg.
av KeeM
Oj vad stor skillnad det verkar vara mellan vad olika anser sig vara rätt pris för en begagnad. Jag jämförde helt enkelt på volvocars.se med momentum paketet. Inget extra samt så kollade jag vad en 3 år gammal låg ute på blocket... Så i dagsläget tycker jag inte alls att 60% är så orimligt att man kan få ut. Men hur det ser ut om några år är ju oklart.

Hur ofta gör volvo om sina modeller? När kan de tänkas att nästa v70 och xc70 kan komma?

Ni som bytt bil lite då och då och fått ut bra för era bilar. Vad har ni haft för motorval, fälg och tillvalspaket? Jag hade nog endast tänkt lägga till momentum + motorvärmare (vet iofs inte om det ingår i något paket som standard) och ev dragkrok. Samt någon lite vanligare metallic färg.
linois skrev:För tillfället så har Zlatan sett till att andrahandsvärdet är högt på Xc70 modellerna men om tre år kanske ny modell är på g och då kanske suget inte är lika stort :roll:
Som du säger. Zlatan wannabe faktorn är enorm just nu, hur mycket en XC70 är värd om 3 år beror väldigt mycket på om Zlatan lyckas förvalta sin karriär och ligga på topp på planen eller kanske sadla om till en karriär i media. Blir han skadad och gör något baklängesmål eller faller i glömska, då kan beg-priset på XC70 störtdyka, om han därmot ligger kvar på topp i mediabruset så är nog XC70 bästa valet du kan göra som nybilsköp i dagsläget
Lövet skrev:De osålda ja...
Exakt! Bilarna man ser på blocket är inte vad bilen är värd, det är de osålda bilarna man ser där...
En sak att komma ihåg är att just nu är begagnade XC70 "rätt" modell. Om 3 år har V90 presenterats och då är det mycket sannolikt att suget efter XC70 har lagt sig betänkligt.
XC70 kommer vara eftertraktad som beg bil länge och blanda inte ihop nya kommande modeller med beg utbudet för de konkurrerar inte med varandra. Olika köpare och olika behov och olika plånbok. En del till och med köper med sin egen plånbok istf tjänstebil.
Och vad det gäller konservburkar från korea jämfört med en riktig bil så är det ingen fråga för mig. Jag sätter aldrig min familj i en så burk. Hellre en beg Volvo till samma pris. Jämför sen den utvecklingen av andrahandsvärdet mot Kia eller Hyundai så får ni se var pengarna gör bäst nytta. Lägg till totala driftskostnader och valet blir ännu enklare. Slutligen lägg till att du ger din familj bästa tänkbara säkerhet. Då begriper jag inte hur man kan välja korea.
Bempo skrev:Hellre en beg Volvo till samma pris.
Instämmer...

Har haft denna diskussion med kompisar som köpte en ny -13 Kia Ceed & dom var minsann så nöjda med bilen osv... Vet inte exakt vad dom gav men ungefär samma som jag gav för min 3 år äldre S80 som ny kostade mycket mer än deras Kia & det märks än idag :wink:
börne skrev:
Bempo skrev:Hellre en beg Volvo till samma pris.
Instämmer...

Har haft denna diskussion med kompisar som köpte en ny -13 Kia Ceed & dom var minsann så nöjda med bilen osv... Vet inte exakt vad dom gav men ungefär samma som jag gav för min 3 år äldre S80 som ny kostade mycket mer än deras Kia & det märks än idag :wink:
Men tänk om man vill ha ett tryggt bilägande med garantier och betala hälften ist. för en ny volvo... Det är ju inte alla som vill köra Volvo....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]