Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Program du ska ha till din bluetooth läsare är tourqe. Funkar bra men kostar dock pengar. Tyvärr det enda som funkar kar bra till Android. Har det själv nämligen. Tyvärr kan man inte läsa mer än motor koder tyvärr.
mackeman skrev:Program du ska ha till din bluetooth läsare är tourqe. Funkar bra men kostar dock pengar. Tyvärr det enda som funkar kar bra till Android. Har det själv nämligen. Tyvärr kan man inte läsa mer än motor koder tyvärr.
Torque Pro har jag inlagt, men av någon konstig anledning kraschar den i luren hela tiden. Hade appen i en Samsung S4 tidigare, då nollade jag fästmöns felkoder i hennes Saab. Men nu har jag en Samsung Note 3, då kraschar programmet bara hela tiden.

Det borde väl kanske gå att ordna så datorn kontaktar bilen via bluetooth med VIDA/DICE?
Vet du, eller någon här, om finessen finns i VIDA/DICE, bluetooth alltså? Eller kräver programmet kabel?

Fick igång bilen i går med startkablar, men usch vad den låter. Ska ju till mekanikern i morgon om allt går bra, men tänk om det bara är något skit som jag kan fixa med näven på en sekund om jag bara visste vad. Filmade när bilen står på tomgång och fästmön pillar i den. Ska se om jag kan försöka ladda upp videon nånstans.

Om inte VIDA/DICE har bluetooth-stöd så får jag försöka göra en omformatering av telefonen och försöka igen... Något gör att det kraschar.
klacken skrev:Har också torque pro,funkar bra i samsung xcover 2 och S2 men inte i min nya LG :???:
Jag tog hem en ny Torque som jag kunde både läsa koder med och släcka motorlampan. Är det intressant att veta så ska jag dubbelkolla och tipsa vilken version det är. Den gick klockrent i min Note 3...

SVAR PÅ ALLT: LUFTMASSEMÄTAREN!

Då var det avklarat!

Urladdningen av batteriet: troligen alla omstarter efter alla tjuvstopp plus att jag glömde p-plus igång... Körde nästan 20 mil i går, stod sedan på en trottoarkant med varningsblinkers igång ett tag. Urladdat. Tror jag får ta ur batteriet och ta hem och ladda över en natt. Orkar inte köra nonstop till Kiruna för att få det rejält laddat. ;)

TACK allihopa för era tips och gissningar! Uppskattas mycket varmt!
Bilen är nu fixad och spinner som en mätt kissemisse! Tack ska ni ha!
Bubbe skrev:
klacken skrev:Har också torque pro,funkar bra i samsung xcover 2 och S2 men inte i min nya LG :???:
Jag tog hem en ny Torque som jag kunde både läsa koder med och släcka motorlampan. Är det intressant att veta så ska jag dubbelkolla och tipsa vilken version det är. Den gick klockrent i min Note 3...

SVAR PÅ ALLT: LUFTMASSEMÄTAREN!

Då var det avklarat!

Urladdningen av batteriet: troligen alla omstarter efter alla tjuvstopp plus att jag glömde p-plus igång... Körde nästan 20 mil i går, stod sedan på en trottoarkant med varningsblinkers igång ett tag. Urladdat. Tror jag får ta ur batteriet och ta hem och ladda över en natt. Orkar inte köra nonstop till Kiruna för att få det rejält laddat. ;)

TACK allihopa för era tips och gissningar! Uppskattas mycket varmt!
Bilen är nu fixad och spinner som en mätt kissemisse! Tack ska ni ha!
Gott att du hittade felet på luftmassemätaren. :-)-) Dör batteriet av att du står med varningsblinkerts på en stund trots att du kört 20 mil, kan du nog lägga till ett nytt batteri på inköpslistan.
monza skrev:
Gott att du hittade felet på luftmassemätaren. :-)-) Dör batteriet av att du står med varningsblinkerts på en stund trots att du kört 20 mil, kan du nog lägga till ett nytt batteri på inköpslistan.
Känns så. Men nu har det blivit mycket pillande med lampor på, öppna dörrar och allt. Insättning av stereon på nytt etc. etc.

Jag ska låna en sån där superduper-laddare av en polare och se till att lossa batteriet, ta hem det och låta det stå och ladda en hel kväll/natt och morgon. Om det sedan laddar ur efter det får jag ta en titt på generator OCH batteri.

Men herregud vad lättad jag är över att det "bara" var luftmassemätaren!
Och kom ihåg: alla era svar har varit mycket värda för mig! TACK!
Hjälpfjäder till koppling

Ja nån som vet? Hur nödvändig &a[…]

Passar V70-dragkrok till XC70?

Som rubriken säger, kan jag köpa en delb[…]

@Steffe3 , Ja det är trist Bra att de lä[…]

var vilar du domkraften "under"?