Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

SupaBeast skrev:
Ceder10 skrev:Du har inte funderat på att ta ett serviceavtal på bilen? Jag tycker att det är smidigt att betala en summa i månaden då känns det inte lika surt varje gång du ska serva bilen, bara att lämna in den och sedan hämta den från servicen.
Kan man ha det på en 2010?
Jag hade det på min V50 1.8F det va en MY09. Har det på min V70 D3 nu det är en MY11. Så det ska nog inte vara några problem.
HakanF skrev:Vad räknar man med i tapp på andrahandsvärde om man servar bilen själv. Man fyller i boken själv men har inte stämpel från verkstad.
Ny bil - äger den kort tid - byter in den på märkesfirma = avsevärt (10000?)
Har bilen länge - säljer privat = mycket lite..

Men det är klart att det ofta är värt något med servicebok. Hittar man en BMW 3,0CSi 77:a 13 000 mil, fullservad på bavaria med stämpel och papper så är det ju ett plus...
PH
Funderar nog fortfarande på att serva själv. Om jag fixar serviceavtal så ingår inte servicen som bilen ber mig boka, utan enbart de 3 kommande. Vilket innebär att jag får lov att betala 6700kr på service som kostar 2000kr att göra själv samma månad som skatten på 3000kr kommer, vilket var det jag ville undvika med serviceavtal. Frågan är om man vågar försaka 15.000 mila garantin?
Bosse78 skrev:
SupaBeast skrev: Frågan är om man vågar försaka 15.000 mila garantin?
Du lär ju ångra dig fett om du behöver använda den...
Jo det är iofs sant också. Bittert dock att sitta med service för 6700kr precis när skatten på 3000kr kommer sammtidigt.
Jag gillar inte att köra 3000 mil mellan oljebytena så jag gör själv ett extra byte vid ca 1700mil.
Större eller känsliga reparationer som man vill ha garanti på tex multirem låter jag
Bilia göra. Större service som tex 12000 mil låter jag den lokala First Stop verkstan göra.
Min bil har gått 14900 mil nu och har gått som en klocka i 4år nu så när på två mindre
reparationer som inte kan härledas till dålig service.

Detta har gett mig en bra serviceekonomi tycker jag och Volvo har aldrig ifrågasatt detta när jag bytt in bilar.
Sist jag bytte in min -04:a så tittade säljaren inte ens i serviceboken.....

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

Ja du "säljaren" är helt[…]

En sån här som tappat "knappen&quo[…]