joel80 skrev:Jag brukar öka lite för att komma om.. men jag ökar inte till 20-30km/h över hastighetsgränsen för nån som ligger i stjärten på mig och nosar. Och anser inte att jag ska behöva vänta med en omkörning om bilen bakom ligger 200 meter bakom bara för att den kör snabbt som satan. Kör man extremt snabbt får man vara beredd på att folk framöver vill köra om. Att jag ska bromsa in från 115km/h till 80km/h bakom en tradare för att nån ska kunna fprtsätta hålla 140km/h går jag inte med på. Är fortköraren så pass nära att jag bara kan släppa på gasen lite för att den ska komma om går jag såklart inte ut. (Inte på flit i allafall... :) )
Annars ökar jag kanske till 120km/h och kör om. Kommer fortköraren ikapp mig under min omkörning och visar på hott omdömme och inte lägger dig skitnära brukar jag öka lite till. Jag blir grinig gubbe och fåt lust att sakta in istället om nån lägger sig direkt bakom utan avstånd.
Känns som du gillar att provocera andra trafikanter när du ute och kör, och dessutom gillar att agera privatpolis ala surgubbe som du säger. 8)
Om det kommer ifatt en bil som kör 20-30km/h över på motorvägen så är det ju knappast "extremt snabbt"
Dessutom om man har den minsta koll i backspeglarna så hamnar man ju aldrig i läget att man behöver bromsa in bakom långtradare till 80, Har man lite planering så ökar man lite försiktigt i god tid inför omkörningen så man inte sinkar andra, eller så släpper man av försiktigt i god tid om man tycker omköraren kör fortare än man själv vill göra så man kan glida ut i en lucka efter den snabbare omköraren, Då behöver man inte bromsa ned till 80 utan det räcker att kanske släppa av till 100 km/h och när man är framme vid tradaren kan man smidigt glida ut i luckan efter BMWn som susade förbi.
Man behöver inte alltid in i full konflikt hela tiden. Känns lite som du vill göra detta för det ska hända grejjer du kan filma med dina kameror.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.