Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av philipsguy
mattish skrev:Ja säkert så. En tanke som slog mig. S/s finns ju på 2,0 liters femman. Kan det vara så att komp eller något sånt gör att s/s inte finns på 2,4liters motorn?
Förmodligen för att det på någon marknad krävdes för att komma under något magiskt utsläppsgränsvärde... 8)
Beställde i fredags och har leverans prel v35.
Användarvisningsbild
av apersson850
De mindre motorerna har ju lättare för att komma under diverse gränsvärden, om man gör en åtgärd på dem. Alltså är det logiskt att börja där. Dessutom är det säkert så att köpare av de mindre motorerna är mer intresserade/känsliga för lägsta möjliga förbrukning. När jag köpte bil ville jag ha en så bra dragbil som möjligt, så jag köpte den starkaste motorn som fanns. Ja, inte riktigt, men den starkaste dieseln. Med min körsträcka är det idag det enda rimliga. Sen hur mycket diesel den vill ha per mil, det fick liksom bli vad det blev.

Den går ändå billigare än den 854 Turbo jag hade tidigare...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
mattish skrev:Ja säkert så. En tanke som slog mig. S/s finns ju på 2,0 liters femman. Kan det vara så att komp eller något sånt gör att s/s inte finns på 2,4liters motorn?
Min D5 2013 har S/S
av MTH
Såg att de har tagit bort gasfjädern i bagageutrymmet och ersatt den med samma billiga band med plastkrok och kardborre som i 60-serien. Synnerligen billigt och dumsnålt för att vara Volvo. Premium? Har alla pengar gått åt till nya XC90:n eller? :???:
av nilsotto
Bifogar lite bilder som utlovat. Valde bronsmetallic och modernwood paneler. Blev en ganska lyckad kombination. :lol: Notera att jalusi-luckan över flaskhållarna numera också den har woodpanel.
Bilagor
1d.jpg
1d.jpg (1.9 MiB) Visad 637 gånger
1c.jpg
1c.jpg (1.52 MiB) Visad 668 gånger
1b.jpg
1b.jpg (1.53 MiB) Visad 630 gånger
1a.jpg
1a.jpg (1.95 MiB) Visad 630 gånger
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Mycket fin bil, gillar verkligen dom fälgarna, dom passar mycket bra på XC70 :-)-) Vad blev det för interiör?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]