Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av turbo98
japp har skaffat en 960 automat kyl nu, men är ni säkra på att hålen för oljekyl inte behöver pluggas för de kan ju inte vara för ac, 960 har ju separat ac kyl...
av turbo98
har pluggat nu och börjat montera;)

MEN stötte på problem nästa direkt, på d24 kylaren finns 4 anslutningar:

1 från blocket till nederkant på kylaren
1 från toppen till överkant på kylaren
1 från botten på expansionskärlet till nederkant på kylaren
1 liten tunn från sidan av expansionskärlet till kylarens kavel

men på 960ins kylare finns bara 3:
1 liten tunn från sidan av expansionskärlet till kylarens kavel
1 från blocket till nederkant på kylaren
1 från toppen till överkant på kylaren

var kopplar jag då in den slangen som det inte finns någon anslutning till? slangen som det inte finns anslutning för är den som går från botten på exp. kärlet till nederkanten på kylaren. kan jag koppla på den med ett T-kors på den nedre kylarslangen?
av osla
skulle tro du kan plugga den slangen. t-koppla kanske inte är så bra mellan dom slangarna, tänkte så det inte slutar cirkulera där
av turbo98
osla skrev:skulle tro du kan plugga den slangen. t-koppla kanske inte är så bra mellan dom slangarna, tänkte så det inte slutar cirkulera där
man kan ju inte plugga den, den sitter ju på expansionskärlet o släpper ut vattnet i systemet?
av osla
har du inte ett lock på kylaren? brukar finnas lock på kylaren som man fyller vattnet i, sen fyller man upp expansionskärlet och har bara den lilla slangen för att släppa ur/i vatten i systemet. du får väl testa dig fram och se vad som fungerar
av turbo98
osla skrev:har du inte ett lock på kylaren? brukar finnas lock på kylaren som man fyller vattnet i, sen fyller man upp expansionskärlet och har bara den lilla slangen för att släppa ur/i vatten i systemet. du får väl testa dig fram och se vad som fungerar
nej inget lock på kylaren bara på exp.kärlet

Jag håller med föregående talare.[…]

Det låter ju som att det kan bli bra. Monter[…]

Min gör lika dant ibland . D3 chipad, 2011 d[…]

Svänghjulet.