Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jefe
Cryqer skrev:Jag har en 2.5ft -10 och ska också till Autotech. Jag tänkte ta det under semestern, folk säger att det är värt att åka 40 mil för autotech ;-)
Kan bara hålla med.
Åkte 45 mil enkel resa för att få Autotechs steg 1
och det var värt varenda krona.

Karaktären på motorn blev mycket trevligare
efter besöket i trollhättan. :lol:
av Cryqer
Jefe skrev:
Cryqer skrev:Jag har en 2.5ft -10 och ska också till Autotech. Jag tänkte ta det under semestern, folk säger att det är värt att åka 40 mil för autotech ;-)
Kan bara hålla med.

är det mycket skillnad från 231hk ( som jag gissar att du har om du har en 10a? ) till 270hk?
Användarvisningsbild
av Jefe
Cryqer skrev:
Jefe skrev:
Kan bara hålla med.

är det mycket skillnad från 231hk ( som jag gissar att du har om du har en 10a? ) till 270hk?

Ja jag har en 10´a med 231 original hästar.

Det är stor skillnad nu. Autotech uppger att det är 300 hästar och 410 Nm
i motorn med E85. Det märks både i låg och hög fart. Bilen accelererar
på ett helt annat sätt efter optimeringen.

Förbrukningen ligger på samma nivå som tidigare vid normal körning
men eftersom bilen blev roligare att köra nu så steg förbrukningen
på grund av en tung högerfot. :oops:
Senast redigerad av 1 Jefe, redigerad totalt 0 gånger.
av Denesfay
Ja, 470Nm kan ju inte stämma? Står ju 410Nm på deras hemsida. Då med BF98 iofs. Men det kan ju inte stiga 60Nm bara för att man väljer E85? :shock: :roll:
Användarvisningsbild
av Jefe
Visst ska det vara 410 Nm. Felskrivning från min sida eller önsketänkande kanske?
av Denesfay
Rabattkoden på 10% fungerar inte att skriva in i kassan för min del. Kan bero på att jag har en jäkla Mac Book Pro. Finns så mkt nackdelar med denna dator mot PCn jag hade förut. :evil: :lol:
Användarvisningsbild
av Jefe
Denesfay skrev:Rabattkoden på 10% fungerar inte att skriva in i kassan för min del. Kan bero på att jag har en jäkla Mac Book Pro. Finns så mkt nackdelar med denna dator mot PCn jag hade förut. :evil: :lol:

Fungerar inte på PC heller. Provade nyss men inget
hände när jag försökte aktivera rabattkoden.
Användarvisningsbild
av joel80
Ska verkligen inte ha betydelse, kolla koden igen. Du har väl glömt stor bokstav eller om det e några siffror med eller nått annat.
Macbook pro är en betydligt mkt bättre dator än de flesta pc's bara mam lär sig hur OS X funkar. Jag har aldrig ångrat bytet till Mac.... även om jag har ett par PCs kvar hemma också. :)

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]