Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Körde igår Växjö-Borlänge och fick då "testa" bilen lite riktigt och få nog säga ja den blev helt annorlunda. Till det bättre helt klart piggare och det konstiga är att jag upplever växellådan mycket mer ett med motorn efter optimeringen. Så alla med D5 med eller utan awd. Åk och beställ Polestar, värt varenda krona
Håller med. Riktigt bra att lådan använder det extra momentet. Specielt i hög växel när man gasar blir man förvånad att den bara drar utan att växla.

Nu när jag har en tung xc tycker jag dock att lite mer ville ge bättre körbarhet. Pratar inte om att göra Volvo till en raket men det är tankeväckande att nya c-klass med 170 hk är snabbare än en xc70 med 225 hk.
Min sambo undrade idag vad jag hade gjort med bilen, den gick så mycket bättre, skall tillägga att hon inte visste trimningen. Det måste ju betyda att det känns för hon är inte ett dugg intresserad av hästkrafter osv. :D
Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. Sä[…]

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]

Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]