Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

s60r skrev:Så byte till större bromsar kan vara trafikfarligt då?, det var det sämsta jag hört.. haha.
Varför byter man till större bromsar för då?..
Och jag kommer aldrig köpa mindre fälgar än 19".. Kör med 19" på vintern och 20" på sommaren.
Men skit i denna tråden då, och skriv inget mer ni som inte fattar ändå.. Tack för inget..
Och det finns visst V70 II med 336mm bara så ni vet, varför skulle det annars säljas sådan skivor? Beläggen är samma som till 316mm.
Måste faktiskt ta parti för S60r! Ännu en rak fråga på detta forum som blivit till något helt annat än vad trådskaparen var ute efter, trist och ledsamt.
Känns mer och mer som att miljön och lagar ang bilen/bilkörning genomsyrar allt fler trådar.
Inget fel i att värna om miljö och lagen, men snart kommer ju ingen att varken våga eller orka ställa en fråga här då dom blir överösta med lagar och förordningar ist för ett svar på sin biltekniska fråga.
Såvitt jag kan se har han fått både och. Svar om vilka fälgar han minst måste ha och svar om att ingreppet troligen är olagligt, samt dessutom med tillägget att sannolikheten är god att ingen bryr sig.
Sen är det ju bara upp till frågeställaren att avgöra om han ska gå vidare eller ej.

Personligen hade jag inte blivit glad om jag ställt en teknisk fråga, fått tekniska svar och sen bilen får körförbud, för det visade sig vara förbjudet, även om det var möjligt.
Tydligen så valde han ju att inte göra det!
Och "kanske" skulle han köra bilen på någon typ av bana..?
"Byte bromsar fram från 316mm till 336mm" Är ju en ytterst bilteknisk fråga och hurvida man väljer att inte bli glad pga bilen fått körförbud är ju ändå upp till fordonsägaren och det är ju en helt annan fråga och ingenting som jag skulle belägga personerna på forumet som ansvariga då dom inte upplyst mig ang den saken.
Summa kardemumma är att trådarna spårar ur och inte håller sig till saken!
Inte alls. Det är du som inte förstår vad som "håller sig till saken". Det är klart vanligare att bilar används på vägarna än på bana, så det kan man förutsätta, om inte annat anges.
Jag tror inte en XC70 är helbilsgodkänd med motorskyddsplåt i aluminium heller... ; )

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s4[…]

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]