Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

pacmaan skrev:mycket letande och googlande men tror mig har hittat en bov i bilen. luftmassmätaren.. får hem en nu i veckan så blir till att byta sen kolla om coderna hänger kvar.

men svårt o veta vad coderna gåår till när det gäller v40? för på till luften till motorn sitter ju senors ett par st och veta vilken som kan vara fel på??? men en skrev till mig o sa att om fel på luftmassen är fel så blir allt fel efter den typ.
kopplingen är ju fixad nu blev en kosnad på 3500 och det ska man väl vara klad över, fick byta ut det mesta när det gälde kopplingen lammerler tryckplatta osv. ska försöka fixa upp lite bilder på bilen så denna tråd ej bara blir tex :P
Hitta du anslutningen till slangen du undra om?
Denna tråd död eller hela forumet? Hur som helst så har jag fixat alla koder och fel helt SJ nu och den gick igenom besiktningen så ni som har samma problem som jag haft så kan ni fixa det själv bara tålamod så inga problem!
Nu en fråga jag har sett x antal s40 med barnsäte bak som man fäller upp ur vanliga men har ej sett det i någon v40 kan man ta från s40 till v40? Eller var kan man hitta!
pacmaan skrev:Denna tråd död eller hela forumet? Hur som helst så har jag fixat alla koder och fel helt SJ nu och den gick igenom besiktningen så ni som har samma problem som jag haft så kan ni fixa det själv bara tålamod så inga problem!
vilka saker fick du byta?
lmm,Evap backventil, tempgivare, airbag el?
Jag fick byta lmm och sen så 5 56 i alla kontakter jag hittade och tog isär och ihop sen så hade jag en felkods nollställaoch alla saker fixat! Det enda jag ej kkunnatfixa är cCruise och något hänt med larm och central låset genom dosa vet ej felet kollat säkring ochdosa batteri osv men den gick igenom och nu ute och rullar , laddar ca 0,7 så lite drag i den men iinväntarsvar från bbsr om trim chipp
Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]

Luftkudde domkraft

Är det sån här du menar? https://[…]

Sedan börjar den "bluddra" och k[…]

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https[…]