Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
jimmi skrev: Blir att leta på blocket då framöver o se om man kan hitta någon fynd.
Det finns rätt bra utbud på V70 2.4D (2010 skulle nog jag satsa på) så att hitta en "pärla" till rimligt pris om man ligger i bör inte vara omöjligt. Kanske blir lite för dig som för mig, jag leta i 2 mån innan jag hitta vad jag ville ha och blev nöjd, först efter en beg men det sluta dock med en ny V70 D3 2014. Men det finns folk som letat bland annonser osv längre än vad jag gjorde, men har man tid så vinner man mycket på att ha lite is i magen och vara lite kräsen.
Har man gjort sin läxa och vet exakt vad man vill ha så förr eller senare dyker bilen upp som uppfyller önskemålen eller ligger väldigt nära. Och jag var ju lite rädd för att göra bilaffär för långt undan där jag bor men kan du tänka dig köpa bil även på långväga orter får du mer utbud. Köpte min från en handlare 30 mil från där jag bor så jag tog det lilla språnget utanför det egna länet. Men man får förstås inte vara för kräsen varken på specifikationen eller priset för då kanske man aldrig kommer till skott.

Lycka till med ev bilköp och hoppas du får många mer el mindre problemfria mil.

/Bo
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja man ska absolut vidga vyerna. Ja lyckades hitta min pärla på orten men har tidigare åkt en bra bit 20 och över 40 mil.
Den här gången fick ja maxitrygg garanti 2år/2000mil. Skulle ja få problem typ 50mil hemifrån så gäller garantin även fast en Volvo handlare på den orten åtgärdar bilen.
av jimmi
Har inga problem att vidga vyerna.Känns okså skönt att man har gammla bilen kvar så man inte känner sig tvingad att hitta en snabbt.

Lutar åt en v70 2.4d 2010 men D3 är väll inte helt ute ur leken heller.

Får tacka för all nyttig info jag fått

Finns det något ställe där man kan se service schema på modellerna jag är intresserad av.Skönt om man kunde undvika en storservice presis eller alla fall få den betald om man köper på firma

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]