Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Malmstroem skrev:Personligen skulle jag aldrig spreja 5-56 eller WD40 i ett lås. När dessa dunstar så lämnar de en synnerligen klibbig rest kvar som kan få i princip all finmekanik att becka ihop.

Använd riktig låsolja, symaskinsolja eller någon annan olja som inte beckar.
Kör MoS2 eller Litium fett från biltema, det är saltvattenbedtändigt och torkar ej så blir det aldrig problem.
Användarvisningsbild
av StefanN
palmqvist skrev:
Kimmen90 skrev:Smiter in en fråga, har idag ett delbart drag. Tänkte om dagen kommer att draget kärvar. Går det då att montera en fast krok med samma el. Tänkte kostnaden borde bli betydligt mindre.
Kan inte tänka mig att elen borde spela någon som helst roll om draget e fast eller Löst drag
Elen blir samma, jag tänker mig bara flytta över om jag byter till löst drag.
av Lövet
Kimmen90 skrev:Smiter in en fråga, har idag ett delbart drag. Tänkte om dagen kommer att draget kärvar. Går det då att montera en fast krok med samma el. Tänkte kostnaden borde bli betydligt mindre.
Om din bil är reggad med avtagbart drag och du monterar ett fast måste du däremot göra en ny registreringsbesiktning.
av Lövet
StefanN skrev:Borde det inte gälla samma om man som mig vill göra tvärtom?
Jag har nog missat att du vill byta kroktyp bara. Trodde du inte hade någon krok alls idag. :oops:
av Lövet
StefanN skrev:Märkligt att det ska va mer jobb att byta typ än att sätta dit en ny, rent pappersmässigt?
Håller med, men det verkar inte bättre
Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]