Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har inte provat det, men det ska bara vara att "plugga in". Om du plocka bort kåpan bakom glödlampan se förstår du hur det funkar. Du få nog "ta upp" ett "hack" vid luckan för att "leda in" kablarna. Jag gjorde en egen lösning på min förra bil för jag ville ha ett relä till varje "funktion" på varje sida. Alltså 4 st reläer.

Mvh
Lennart
lennarte skrev:Har inte provat det, men det ska bara vara att "plugga in". Om du plocka bort kåpan bakom glödlampan se förstår du hur det funkar. Du få nog "ta upp" ett "hack" vid luckan för att "leda in" kablarna. Jag gjorde en egen lösning på min förra bil för jag ville ha ett relä till varje "funktion" på varje sida. Alltså 4 st reläer.

Mvh
Lennart
Okej tack! Ska bli kul att se vilken effekt det blir, från 4500k xenon-look billiga lampor till Osram NB Unlimited med direktkoppling via batteri! :-)-)
Så, nu är allt inkopplat! Var inget aldelles för komplicerat, mer tidskrävande isåfall. Enda problemet jag stötte på (peppar peppar) var att ena jordningen var kabelsatsen fick dålig/ingen kontakt så ena halvljuset lös som en liten w5w sockel lampa :lol:

Har inga bra bilder för att se skillnaden men ljusmässigt:

-Halvljuset lyser gulare, vilket är fult men de lyser upp mer än de gamla.

-Helljuset, där kom den stora skillnaden! NB Unlimited lyser med ett snyggt, xenon-liknande ljus i helljuset och wow vilken skillnaden från de gamla, mycket bättra på alla fronter!
Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på bå[…]

Tungt lastad 945

Någon spm kör med något liknande […]

Milkostnaden på nya bilar har dragit ivä[…]

Private Lady From Your Town - No Selfie - Anonymou[…]