Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Men va faan! Okej för att jag själv är lite ansvarig att veta vad jag köper.. men säljaren fick mig att förstå att jag inte hade hjulbyten som ingick då jag inte köpte förvaring av däcken hos dem.
:)
Själva däckbytet gör väl inte så mycket, men hjulinställningar är ju alltid bra att få! Ska i allafall komma ihåg det tills i vår! :)
Hade jag haft bättre koll skulle jag nog skippat det.. 720kr/år för däckbyte och hjulinställning är det ju inte värt.. det får man ju för halva summan på en däckverkstad.
Användarvisningsbild
av joel80
Men det är ju ändå billigare än att betala servicearna kontant.. Om börne inte missat nått finstilt så kan det tydligen vara ganska rejält mycket billigare. :)
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har kört 200 mil över.. Var jag förstod så skulle ett par hundra hit eller dit inte påverka nämnvärt.. Jag menar, så länge jag inte överstiger gränsen för en extra service under året borde priset inte bli annorlunda..
Användarvisningsbild
av börne
joel80 skrev:Om börne inte missat nått finstilt så kan det tydligen vara ganska rejält mycket billigare. :)
Hoppas jag får papperna imorrn så man kan läsa lite, men snubben borde ju inte stå & ljuga mig rakt i ansiktet, jag lär ju läsa avtalet innan jag skrivet på nåt, så rimligtvis kommer det kosta mig 260kr/mån som han sa.

Kollade priserna för samma service under tre år på den "billiga" verkstaden jag nämnde tidigare i tråden & det blir även det dyrare än med serviceavtal. OM summorna jag fick muntligt stämmer, återkommer såklart då jag vet.
Användarvisningsbild
av börne
joel80 skrev:Jag har kört 200 mil över.. Var jag förstod så skulle ett par hundra hit eller dit inte påverka nämnvärt..
Kan man sätta gränsen för körsträckan på säg 2200 mil för att gardera sig, eller det blir 2000 eller 2500 så att säga? Får jag såklart reda på av Volvo, men om du eller någon vet.
Användarvisningsbild
av joel80
Ja man kan sätta vad man vill förstod jag.. Jag satte dumt nog 2700 mil.. baserat på tidigare år plus lite.. men tänkte inte på att jag var pappaledig ett par månader under det året och inte körde lika mycket då. :)

Men gissar att skillnaden på om jag satt 3000 mil per år inte skulle vara så stor.. det är ju där gränsen går för om jag behöver göra fler servicar per år..
Användarvisningsbild
av poscarjr
I samband med nybilsköpet så fick jag teckna ett 36-månadersavtal med kraftig rabatt. Ordinarie pris är 338:- men jag kommer bara betala 133:-. Har inte hyrbil i avtalet dock. Körsträckan är 3500 så mitt avtal kommer alltså att täcka 3000, 6000 samt 9000-milaservicarna. Totalt blir det alltså 4788:-. Helt OK.
När det gäller övermil så säger avtalstexten (som är ett dokument från Volvo Personbilar Sverige AB och alltså inte specifikt från min ÅF) att det kommer på tal vid mer än 500 mil för mycket. Detsamma, dvs 500 mil, gäller undermil då man alltså får pengar tillbaka.
Stefans 968

Och nu är det limmat, jäklar va snabbt l[…]

OBD P0121

Ok, tack. Då vet jag var jag ska börja.

Volvo car UX

Fick min idag

Så, då vart bilen brukbar igen efter n[…]