Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

NickeDiesel skrev:
Rumpnisse skrev:När vi ändå pratar lack.

Inbillar jag mig eller finns det både matt och blanksvarta lister runt fönster?
Basbil, Kinetic och Momentum(MY 08 och 09) har mattsvarta fönsterlister.
R-Design har svarteloxerade, blanka.

Mvh Niklas
Gäller det även railsen?
Inte för att jag har sett blanka, men vore ju logiskt att dessa också vore blanka
Rumpnisse,
På min 2014 V70 D3 Momentum Business är railsen svarta, lite matta (ej helblanka) aningens skrovlig yta. Har inte sett helblanka svarta rails.
Men det finns även silver rails till V70 II, men de ligger med i Summumpaketet eller på T6 AWD samt till vissa varianter som option som kunde beställas separat (om man ej valt Summum). Tror nog det är rätt mycket jobb med att byta rails i och med att de är fastskruvade i taket och man får säkert riva ner hela innertaket för att komma åt att byta. Men om man får tag i silver rails på skroten och kan göra bytet själv kan det ju bli rätt billigt.
Hur silver rails ser ut på en V70 II (2014) kan du kika på här:
http://www.volvocars.com/se/all-cars/vo ... -tour.aspx

/Bo
Blir ju helt förvirrad av alla färgnamn, säkert en kvinna som kommitpå allt. ;)

Såg en ganska intressant bil tillsalu, dock "Svartmetallic pearl"... Gissar på att den då har "metallkorn" i sig... Märks detta mycket i verkligheten? Kommer jag som vill ha en ren djup svartblank bil att reagera negativt när jag ser en med pearllack?
Rumpnisse skrev:dock "Svartmetallic pearl"... Gissar på att den då har "metallkorn" i sig... Märks detta mycket i verkligheten?
Syns ju såklart i direkt solsken... annars ser den helt svart ut. Den glittrar lite i blått & silver. Själv tycker jag mer om svart metallic än en solid. Liiiiite enklare att hålla fin också.

Min är alltså Black Saffire Pearl & ser ut så här när solen inte lyser så starkt.

Bild
Mycket snygg! Magic blue är min favorit på S80. Men svart är inte dum den heller. :-)-)
Min S80 är också Black sapphire metallic (färgkod 452) och jag tycker den är fin, Det märks inte supermycket att det är metallspån i lacken.

Det finns även en annan svart metallic som är ganska ovanlig och heter Ember black metallic (färgkod 487) den har kopparliknande spån i sig, och glittrar mot det kopparfärgade hållet. Lite speciell färg som också är fin, tycker den märks mycket mer att den är metallic än 452.

Signaturen "itwontstopsnowin" i länken har en S80 i Ember black:
http://forums.swedespeed.com/showthread ... read/page2

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]