- ons 01 jan 2014, 20:25
#819843
1 ja eu mixen är i mitt tycke ointressant att skriva ut om den ändå inte går att följa.
2. Japp samma regler för alla tillverkare. Enligt en tidning som ges ut varje år med deklaration på bilarna samt bränsledeklaration så låg i stort sett alla tillverkare 20-30% över deklarerad förbrukning i praktisk användning med senaste eu testsättet.
3. Så fort din bil drar mer än eu mimix vilket medför ett högre utsläpp. Är den ju i praktiken inte en miljöbil. Eller vad tycker du?
4. Jag tycker kan den inte följa utsläpsmängden uppfyller den inte miljöklassningen. Då är vi inne det jag skrev i förra inlägget. Bara det står en låg och bra siffa är allt bra om den följs är inte så noga.
5. Om jag köper en bil och det står en bränsledeklaration vill jag att den ska gå att efterfölja utan att det ska ske under labratorie liknade förhållanden. Som aldrig går att uppnå i praktiken. Finns en tråd här på forumet om en modell som man är tvungen att varmköra stänga av ac:n ha vindstilla sommarväder och rak väg i 70 då hade trådskaparen lyckats komma ner i landsvägsförbrukningen på en 10 mils strecka. Ttådskapparen tilla att han gjorde testet för att se om det var möjligt på något sätt att följa deklaration även om det inte kommer göras igen. Tycker du att det är intressant att ha såna bränsledeklarationer?
2. Japp samma regler för alla tillverkare. Enligt en tidning som ges ut varje år med deklaration på bilarna samt bränsledeklaration så låg i stort sett alla tillverkare 20-30% över deklarerad förbrukning i praktisk användning med senaste eu testsättet.
3. Så fort din bil drar mer än eu mimix vilket medför ett högre utsläpp. Är den ju i praktiken inte en miljöbil. Eller vad tycker du?
4. Jag tycker kan den inte följa utsläpsmängden uppfyller den inte miljöklassningen. Då är vi inne det jag skrev i förra inlägget. Bara det står en låg och bra siffa är allt bra om den följs är inte så noga.
5. Om jag köper en bil och det står en bränsledeklaration vill jag att den ska gå att efterfölja utan att det ska ske under labratorie liknade förhållanden. Som aldrig går att uppnå i praktiken. Finns en tråd här på forumet om en modell som man är tvungen att varmköra stänga av ac:n ha vindstilla sommarväder och rak väg i 70 då hade trådskaparen lyckats komma ner i landsvägsförbrukningen på en 10 mils strecka. Ttådskapparen tilla att han gjorde testet för att se om det var möjligt på något sätt att följa deklaration även om det inte kommer göras igen. Tycker du att det är intressant att ha såna bränsledeklarationer?