Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gsson
gsson skrev:Har även kontaktat kundrelationsansvarige. Enligt honom så var det inget fel förra gången. Ska bli intressant om han ändrar sig nu...
Hrmpf. Givetvis så ringer kundrelationsansvarige, enligt honom så är det inte felet i länken som är på min bil.

Samt att den är uppdaterad med senaste programvaran. Jahopp, borde det inte vara en problemfri bil då?

Nåväl, bara vänta på ett nytt samtal från verkmästarn eller vad sjutton det nu var. Boka tid... Here we go again...
av Steff 99
Det bästa är att tala med försäljningschefen om inte ni får rätsida på bilen, för jag förmodar att ni också har kontakt med säljaren ni köpt bil av, det är de som skall hjälp er med era problem och ev ersättningar !
av gsson
Steff 99 skrev:Det bästa är att tala med försäljningschefen om inte ni får rätsida på bilen, för jag förmodar att ni också har kontakt med säljaren ni köpt bil av, det är de som skall hjälp er med era problem och ev ersättningar !
Pratade med säljaren. Fick ett skambud. Så där kammade man noll... :/
av dst02
de blir att snacka me säljaren imorgon eller så fort Jag ghinner för efter en provtur på en halvtimme visar de sig att
ryckningarna börjar smyga sig fram igen :(
av gsson
Just nu så förstår jag ingenting.

På hela veckan som jag har kört så har bilen gått klockrent mellan 1400-1800 rpm. Inga konstigheter alls. Har haft problem i över 1 års tid, ca 2000 mil. Helt plötsligt så är det borta ?:-/

Det enda som jag själv har gjort är att varit i England med bilen, för ca 3 veckor sen. Kan det vara den svenska mk1:an som är boven i dramat?

Ni som har problem, vars brukar ni tanka? Jag har tankat jet (90%) och resten preem typ...

Om man anknyter till artikeln, så bildas det ju skit tack vare biodieseln, men kan det vara att ryckningarna kommer ifrån igensatta spridare eller liknande? Då kanske det kommer ut partiklar i avgaserna, som i sin tur gör så att egr:n får frispel? Bara en tanke!

Synd att statoils europadiesel inte finns i gbg... eller gör den det?

MVH,

//En fruktansvärt förvirrad själ... (S)
Användarvisningsbild
av Degdala
gsson skrev:Just nu så förstår jag ingenting.

På hela veckan som jag har kört så har bilen gått klockrent mellan 1400-1800 rpm. Inga konstigheter alls. Har haft problem i över 1 års tid, ca 2000 mil. Helt plötsligt så är det borta ?:-/

Det enda som jag själv har gjort är att varit i England med bilen, för ca 3 veckor sen. Kan det vara den svenska mk1:an som är boven i dramat?

Ni som har problem, vars brukar ni tanka? Jag har tankat jet (90%) och resten preem typ...

Om man anknyter till artikeln, så bildas det ju skit tack vare biodieseln, men kan det vara att ryckningarna kommer ifrån igensatta spridare eller liknande? Då kanske det kommer ut partiklar i avgaserna, som i sin tur gör så att egr:n får frispel? Bara en tanke!

Synd att statoils europadiesel inte finns i gbg... eller gör den det?

MVH,

//En fruktansvärt förvirrad själ... (S)
Jag har kört 9000 mil med min S80 DRIVe -11 och har aldrig haft dessa problem.
Jag har uteslutande tankat på Preem.
Användarvisningsbild
av Guru
Min står hos ÅF idag. Återstår att se vad som görs med den och om det hjälper.
Tankar på olika ställen nästan jämt, Shell, Tanka(volvo), Jet och även Preem om än sällan. Om bränslet nu påverkar, vart ska man tanka? Vilka har minst "tillsatser" och mest ren diesel?
av mattish
Guru skrev:Min står hos ÅF idag. Återstår att se vad som görs med den och om det hjälper.
Tankar på olika ställen nästan jämt, Shell, Tanka(volvo), Jet och även Preem om än sällan. Om bränslet nu påverkar, vart ska man tanka? Vilka har minst "tillsatser" och mest ren diesel?
Just nu är det väl statoil med europadiesel+..
av dst02
Jag tankar uteslutande på tanka (volvo) å ibland vid enstaka tillfällen ok´s obemannde stationer. För övrigt så har Jag gett upp hoppet om biljäveln som förutom ryckig gång har en del andra krämpor å problem och ärendet ligger nu för att häva köpet.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 30
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]