Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fluffen
Jag putsar nästan konstant på min vita pärla så avundsjuk är jag inte. :lol:
Trodde det var allmänt känt att våta bilar ser jäkligt bra ut. :roll:
Inget illa menat. :wink: Du har ju bra puts på bilen. :-)-)
Användarvisningsbild
av Nexus
Tomas88 skrev:
grammse skrev:vad är bilden på???? regn eller :lol:
Men för fasen. Ha lite fantasi. :evil:

En bild där man ser min fina välvårdade lack. ;-// :-)-)
:lol: :lol: tror Tomas har vaknat på fel sida idag :wink:
Supervaxad bil ska vattnet rinna av utan lämna pärlor på det har jag sett på tv-shop :-DD
Användarvisningsbild
av Tomas88
grammse skrev:
Tomas88 skrev: :lol: :lol: tror Tomas har vaknat på fel sida idag :wink:
Supervaxad bil ska vattnet rinna av utan lämna pärlor på det har jag sett på tv-shop :-DD
Nej nej helt fel. Om man har vaxad bil så blir vattnet kvar pga ytspänningen.

Vaknat på fel sida ??:-/ Det är ju läggdags så här dags. Kan du vara uppe så här sent grammse?
Användarvisningsbild
av Nexus
Tomas88 skrev:
grammse skrev:

Vaknat på fel sida ??:-/ Det är ju läggdags så här dags. Kan du vara uppe så här sent grammse?
hur fungerar då vattenavvisande som man behandlar rutor med :wink: ? kompisen hade det på sin bil och behövde inte använda torkarna när det regnade lite försiktigt, det bara for bort från rutan 8)
Ett "super vax" borde ju kunna göra samma sak tycker jag....
Jag får vara uppe hur sent jag vill, som nu 02:10 :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av wendtan
Tomas88 skrev:
grammse skrev:

Det beror lite på produktens egenskaper som blivit lagd. En bra lackförsegling skall INTE pärla vattnet, då dessa bildar bland annat kalkfläckar som i sin tur kan skada lacken.
Rinner vattnet av i stora "tjok" så slipper du detta problem och bilen torkar helt fläckfri.
Användarvisningsbild
av Tomas88
wendtan skrev:

Det beror lite på produktens egenskaper som blivit lagd. En bra lackförsegling skall INTE pärla vattnet, då dessa bildar bland annat kalkfläckar som i sin tur kan skada lacken.
Rinner vattnet av i stora "tjok" så slipper du detta problem och bilen torkar helt fläckfri.
På det viset. :idea: Fast på sidorna rinner det i alla fall av. Jag har inte varit så avancerad så jag lackförseglat. Har använt Sonax polish och Sonax hårdvax.
Användarvisningsbild
av Nexus
tomas gör som jag, kör så fort att vattnet aldrig hinner fastna så är problemet ur världen :wink:
Nu lägger vi ner och skriver om något kul istället :D
Jag skulle oxå beöva ny ruta, när solen låg på såg jag inte ett jotta ut :-O) det är ju nästan farligt köra då :roll:
Användarvisningsbild
av Tomas88
grammse skrev:tomas gör som jag, kör så fort att vattnet aldrig hinner fastna så är problemet ur världen :wink:
Nu lägger vi ner och skriver om något kul istället :D
Jag skulle oxå beöva ny ruta, när solen låg på såg jag inte ett jotta ut :-O) det är ju nästan farligt köra då :roll:
Har du halv eller helförsäkring då?

I så fall får du väl fixa till ett litet stenskott. :wink: :wink: Nej! Aja baja sånt kallas försäkringsbedrägeri.

Jo de ska bli skönt med en sprillans ny ruta. Har fått tid torsdag nästa vecka.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Det behöver ju inte vara en spricka eller ett saftigt stenskott, det räcker faktiskt med att rutan är blästrad, det fick jag klargjort för mig av glasmästaren när jag bytte vindruta på min vita pärla. :D
Förlåt att jag lägger mig i. :oops: Jag vet att jag är jobbig. :lol: :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
Fluffen skrev:Det behöver ju inte vara en spricka eller ett saftigt stenskott, det räcker faktiskt med att rutan är blästrad, det fick jag klargjort för mig av glasmästaren när jag bytte vindruta på min vita pärla. :D
Förlåt att jag lägger mig i. :oops: Jag vet att jag är jobbig. :lol: :wink:
Sluta be om ursäkt :-(O) Annars sätter jag en varning på dig :lol: :lol:
Jag har självklart helförsäkring men rutbyte är ju inget kul lägga pengarna på :roll:
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 137

Tack för hjälp, nu är beställn[…]

Polestar 4 på gång....

Testar att fråga här. Har provsuttit P[…]

Start stopp

Har meddelande start stopp service erfodras g&arin[…]