...

Moderator: Moderatorer

Jepp.. Jag hade MrCaps glasshield för snart två år sen och tyckte det var skitbra.. Effekten var borta på typ ett år.. Nu har jag kört Bollnäs Bilvård PPS Glasbehandling i ett år.. Dom är lika bra men håller kortare tid, knappt ett halvår... Men kostade inte mer än 29kr/behandling när jag köpte! Tar inte många minuter att applicera. Första gången fick jag göra om då jag missade att polara in det ordentligt på alla ställen o det blev ojämnt. Köpte på mig 5-6st när det var bra pris. :) Såg att det låg för 69kr nu.
En liten fråga här, jag upptäckte detta nu och insåg att jag stött på det förut men inte brytt mig.
Med min dashcam, så är det 5min-sekvenser den spelar in. När kortet är fullt så ska den som bekant spela över gammalt, men den verkar inte välja det äldsta utan tar lite random. Igårkväll (19-rycket) var jag ute och körde och titta datumstämplarna här, den biten är alltså inte med:
Bild

Eftersom kameran ligger kvar i bilen och jag är 2lazy4google så undrar jag ifall någon här med samma kamera (G1W) stött på detta, är det någon inställning jag gjort fel eller får man finna sig i det?
Bilen stod liksom inte still mellan 18 september och 3 december om vi säger så. :lol:
G1W har lite problem med att den ibland stänger av sig om den får två startinpulser nära efter varandra. Händer ibland om jag t.ex har kört värmaren så kameran har ström, och sen startar bilen när kameran är igång.. Då stänger den av sig o jag får rycka o sätta i cigguttagspluggen för att starta den.

Det som kan göra att den hoppar över vissa filer från att raderas är om de akrivakyddas p.g.a g-kraftsensorn... Har för mig att den har det va? Jag har stämgt av det nån gång tror jag.
Skulle den vara på och lite känsligt inställd kanske den markerar rätt många klipp som skrivskyddat.
Åhfan, det där var news för mig. Ska definitivt kolla upp det, vet att jag donat med sensorn tidigare men att jag stängt av den. Får kolla inställningarna kring det imorgon, tack! :)
Inte omöjligt att du stängt av den den 18:e september.. ;)

Du får ta bort filerna därinnan manuellt då..
grillchips skrev:Lite gott och blandat, trodde inte jag hade material så det täckte ett gäng minuter men det gjorde det.
Finns ett par fall som jag är lite.. Vad ska man säga. Osäker till. Inte 100% stolt över agerandet så att säga. :lol:

[youtube]XtBLypW9kbQ[/youtube]
Du verkar hänga mycket i mina trakter! Så får hålla mig undan. ;-) Kan ibland vara en av de du fångar... Blå V60 och nu brun XC60 så det är bara hålla undan. :-D
Var till Uppsala en sväng idag,jösses vad många har bråttom och dom flesta verkar tycka att 2bilars längd är att föredra när man kört om och ska in i körfältet idag.
Sen på vägen hem så var det olyckor på både södra&norra körfälten typ 1mil norr om Uppsala. 2 Bilar norra och 3-4 på södra.

Om det är nån som gillar blåljusbilar och olycksplats så kan jag lägga upp ett klipp imorgon.
  • 1
  • 182
  • 183
  • 184
  • 185
  • 186
  • 356
Tips få ut ABS givaren fram

Frugans V70 2012 har fått larm på ABS […]

Det är extremt ovanligt med partikelfiterprob[…]

motorinställning

Märken på kamremmen stämmer mot m&[…]