Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Steffe3
Hur bra fungerar dom där ens på en 08? Var det inte runt 13-14 nånting som det kom?

Fast han har ju kanske halvrätt, dom passar säkert fysiskt ;p
Användarvisningsbild
av grillchips
Passar gör de men funkar inte till 100% skulle jag tro. Försök har länge gjorts på V60 utan att nå hela vägen. Det är några mätare som inte lirar.

Den killen i söder som ofta har delar är nog pålitlig, jag har pratat med honom ang "beställning" av svårare delar såsom kabelmattor och annat. Han är nog bara en flitig skrotbesökare som tjänar enkla pengar.

Att de där skulle vara stulna är nog heller inte helt säkert, på många objektbilder från självplockar så sitter instrumenten kvar. Visst, bilder tas ibland innan de ställs ut på gården och är rensade av personal men ofta inte, så är man snabb kan man nog plocka ett gäng. Däremot hade jag gärna sett kvitto från skroten Isåfall.
Användarvisningsbild
av StefanN
Billigast pris på skrot är 2750:- urplockat visserligen så då skulle skroten skulle sälja dessa för typ 1000:- Sen vet ju alla att det är instrument och airbags tillsammans med lysen som är absolut vanligast att sno.
Skulle dessa va ärliga så äter jag upp mina gamla gummimattor.....
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag har ju väldigt svårt att tro att det är 2k för ALLA, snarare styckpris.
Användarvisningsbild
av grillchips
Returbilens prislista (finns ju 3 "vettiga" bilskrotar i Skåne-regionen) listar instrument för 300kr, hastighetsmätare för 300kr osv osv. Så lite beroende på vad de kallar dessa, säg 500kr för ett egenplockat instrument, sälja för 2000kr på Blocket ger ju en bra förtjänst.
Synd om de som tror att de kan facelifta sin kärra billigt nu bara. :)
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

I några veckor har jag haft problem med att […]

Elpriset

Finns det inga små kinesiska kärnreakto[…]

Blinkande ljus

Jag ser att mina dimljus (har LED i dem och anv&au[…]

Ok, jag jagar vidare. Tack för hjälpen a[…]