Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

jaha, precis kommit innanför dörrn. Direkt från bilprovningen.

Det var ju lite småjobbigt att typ en timme innan jag skulle iväg så upptäckte jag att bultarna som håller i lådan i blocket hade hoppat ur. Så fick stressleta efter nya bultar och skruva i.. så nu sitter den i 3 bultar.

Så iväg till bilprovningen som ligger bara 2km bort. Tur att man fick en trevlig besiktningsgubbe, han tyckte att mina svetsar på utblåset var fina.
Och han var snäll när det gäller mina framblinkers. Och mina parkeringsljus som inte fungerade ö.h.

Men dessa 2or blev det:

1. Parkeringsbroms bromsverkan, ur funktion.
2. Stötdämpare, fram, båda sidor. Dämpverkan otillräcklig.
3. Körriktningsvisare, bak, båda sidor, fel färg.
4. Bromsrör, fram vänster, nöter mot annan detalj.

då kan man dra denna slutsats:
handbromsen funkar inte för att wiren är av.
stötdämparna är bara att byta.
baklysena ska bytas.
bromsröret fram är det som pajjade förrut. Har varit lite slarvig och böjt in det mot plåten och clipsen som håller fast det mot hållaren glappade som fean.

Annars klagade han inte på så mycket mer förutom det var gränsfall på mina inbucklade sparklådor.
Och att det var lite rostigt ute på balkarna, men inte tillräckligt för att han skulle kunna anmärka på det.

Verkar som att han inte märkte att hastighetsmätaren inte fungerade heller. Han sa då ingenting om det. :wink:

Så nu måste jag in å visa upp detta när jag fixat det innan 2 Maj. :wink: :D
Ja, det gick ju trots allt bra.

Inga farliga grejer att fixa direkt.

Lite kul var det iaf, har ju bytt instrumenthuset till ett med mindre miltal på mätaren. Så ändrade gubben det från 60k som de va innan till 36k som det är nu.

Och vad det gäller nya grejer sen, frågan är om det är värt att köpa begagnade dämpare eller om man ska kosta på ett par nya.. kostar fan 399kr styck på feltema.

Sen baklysen kanske man ska smacka till med ett par rödvita, kostar ju bara 900kr nya.

Hade dom märkt av mätarn hade jag fått tvåa på det också.. men tror jag vet vad felet är endå så. Kablarna bak till givaren är av .. då jag lyckades se nå avklippta kablar där bak när jag höll på med utblåset.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 29
740 som krånglar

På årsmodell -88B lyser aldrig mil[…]

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens el[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]