Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Nightmare89 skrev:
Oroa dig inte E85an kommer dra iväg så fort det blir många som kör då ska du se att den blir lika dyr
Jag är inte orolig, är du. Priset på E85 har inte förändrats sen november. Det har inte samma tendens att åka "jojo" upp och ner som för de andra bränslena. Men jag är förvissad om att priset kommer att förändras, om inte annat 1 april, men orolig är jag inte.
av MattiasD
KKR skrev:
Nightmare89 skrev:
Oroa dig inte E85an kommer dra iväg så fort det blir många som kör då ska du se att den blir lika dyr
Jag är inte orolig, är du. Priset på E85 har inte förändrats sen november. Det har inte samma tendens att åka "jojo" upp och ner som för de andra bränslena. Men jag är förvissad om att priset kommer att förändras, om inte annat 1 april, men orolig är jag inte.
Det händer mycket kring cellulosaetanolen - bättre och effektivare metoder att utvinna etanol ur det mesta. Allt eftersom efterfrågan på etanol ökar startas nya företag och anläggningar för att producera etanol. Så någon prischock på etanol är inte att vänta. Olja däremot, är en ändlig resurs som dessutom styrs av en kartell för att hålla priserna uppe, eller av tvivelaktiga diktaturer. Båda är sköna att slippa och bäst vore om vi snart fick E100 istället för E85.
Användarvisningsbild
av camaro69
Äntligen kan "vissa saliga" glädjas av att diesel är dyrare än bensinen.
Det är så typiskt, när folk börjar köpa en större andel dieselbilar, då ska oljebolagen m fl "sko sig".

95 oktan på JET 12.99 idag.

Diesel över 13 kronor. :cry:

Har funderat på att köpa en D5:a, men det får nog fan vänta.
Användarvisningsbild
av SvenB
OK/Q8 samt Statoil idag: BF95 13.38, Diesel 13.44 samt Etanol 9.99.
Användarvisningsbild
av SvenB
OK/Q8 samt Statoil. BF95 13,93 Diesel 13,94 samt Etanol 9,99
Användarvisningsbild
av SvenB
Nu höjs tydligen bensin och diesel varannan dag. I dag höjdes bensin med 15 öre och diesel med 20 öre, igen

OK/Q8 och Statoil: Bensin 14,08 Diesel 14,14 och Etanol 9,99.
Användarvisningsbild
av camaro69
Äntligen börjar bensinen komma upp i sitt rätta värde. :wink: :cry:

I Stockholm passerades 14 kronorsvallen för bensin och diesel. Fy f-n
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 30

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]