Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Joakim6945
Vad kassa dom är på Vesper Volvo. Rekommenderas ej. Har man tur så funkar grejerna. Har man otur funkar inte grejerna men då ignorerar dom bara en om man försöker kontakta dom. Usel kundservice. Bara skit alltihop.
av Faxic
Joakim6945 skrev:
Faxic skrev: lör 12 maj 2018, 10:49 Tja! Har exakt samma problem. Köpte mitt hus från en V70 Diesel 2014 manuell. Tankmätaren blinkar oxå rött för mig sen blir svart. Provade för skoj skull ett annat hus från en diesel och det var samma resultat. Skit skumt. Kan det va att kontakten vid ODB till kontakten för huset inte fått kontakt ordentligt? har ej skarvat det bra utan tryckt in kablarna in i hålet på odbn till de 2 kablar man skulle använda. Gäller en Volvo V70 2012.
Intressant. Har du en diesel motor på din V70 också eller har du en bensinare lika som jag?
Sorry för sjukt sent svar. Yes jag har diesel! Kör manuell och har nu testat ett hus som hade en stämpel ifrån en 2013 som är automat o det funkade klockrent. Även testat ett ifrån en manuell med stämpel 2013 men då fungerade det inte. Så det verkar som att man får ta huset från en automat o sen byta ut schablonet från automat till manuell. Dock inget som är helt hundra säkert ännu. Min far fick ta huset till sin automat o de funkade direkt! Inväntar just nu att få besked efter semestern från han ja köper delar av när han fått in ett nytt manuell med stämpel från 2013 så vi kan testa. Men värt att kolla även för dig.
av Joakim6945
Ja exakt. Jag är ju bosatt i USA och jag är ute efter ett hus från en 2014 S80 3.2 egentligen. ELLER ett svenskt hus från en 2014-2016 S80 besninare, men det är sjukt svårt att hitta. Det finns mycket från S60 och XC60, men inte S80. HAr kollat bildelsbasen men jag hittar bara för diesel där. Finns det någon annan sida som liknar bildelsbasen som du kännner till?
av V70D2
Har en volvo V70 D2 MY13, byggd 2012.
Måste man ha Vespers modul för att få det att fungera?
Användarvisningsbild
av Steffe3
Vdash är på gång med lösningar också, adaptern är svår att rekommendera faktiskt
av V70D2
Steffe3 skrev: ons 05 dec 2018, 18:48 Vdash är på gång med lösningar också, adaptern är svår att rekommendera faktiskt
Vilka är Vdash?
Användarvisningsbild
av Steffe3
Tjeckiskt företag som har tagit fram möjligheten att ladda mjukvara själva, och dessutom utvecklar egen (som t.ex den här).
Användarvisningsbild
av Derank
jag hopas verkligen att de kommer nåt som gör att det blir möjligt att konfigga som man själv vill,

Konfigurace SPA / CMA platformy přes VDASH! / Car config change for latest SPA / CMA possible via VDASH!
Användarvisningsbild
av Derank
hur har de löst programeringen på nyare fordon, vet du det?
Användarvisningsbild
av Steffe3
Vet faktiskt inte, antar att dom genererar en giltig checksumma för varje bil och mjukvara som beställs. Nyfiken på att montera sub, eftersom dom har mjukvara till det ;p Finns även lite annat gott och blandat i programmet.

Den drygaste biten är att man måste få fram pinkoden med brute force, tar tydligen i snitt ett dygn eller så. Går dock att pausa och återuppta.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 23

Så var det dax igen.... https://www.di.se/n[…]

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]