Moderator: Moderatorer

Jahaja då häger ja med, svårt bryta på en bild ;) Ja fick framhjulspunka här om dagen och fick byta båda hjulen. Hade haft en ruskig toe-in så dom var nästan hyland på utsidan och 50% på resten av slitbanan. Så ja bet i de sura, inte känns det så kul när det finns andra hål att fylla :)
Fått ac:n fixad, lite fattigare, lite svalare 8)
tottish85 skrev:
Flaxe skrev:
milktrucker skrev:fått min DiCE, en härlig leksak och ett måste för hemmafixaren...
Trevligt! Beställde en för 4 dagar sedan från Hong Kong, så det tar väl några veckor innan den är här :P Från vart skickades din och hur länge tog det ungefär?
Lite nyfiket måste jag fråga...varför skaffar ni alla dice och inte delphi/autocom som tar nästintill varenda bilmärke? Jag kör själv delphi/autocom och har varit mer än nöjd :)
Jag hade ingen aning om att det fanns något annat! :O Har bara läst om tidigare VADIS samt nuvarande DICE/VIDA överallt jag läst :P
Micce1980 skrev:Fått ac:n fixad, lite fattigare, lite svalare 8)
Det kan det vara värt så här i sommartider! ;)
grillchips skrev:Suckat återigen över mitt fälgval.
Spoiler »
Nääe fy fan. Sånt där är så sjukt tråkigt, men kanske lika bra att få det gjort. Någon gång ska det ju hända. Nu kan du fickparkera utan att spänna varenda muskel och sinne i kroppen. Talar enbart av egen erfarenhet. :D
Fokuserad: Haha ja, det är inte första gången heller. Nu var det dock frugan som orsakade detta, jag får skylla mig själv som alltid ska köra vilket gör henne lite rostig när hon ger sig ut på äventyr. Första gången svor jag och svettades i 24h, nu var det mest "aja..." :D

On topic: planerat kabeldragning av mood light, dashcam och eventuellt GPS. Beställde en smidig liten 2x12V-docka häromdagen som jag hoppas trilla in snart så man kan komma igång!
Ibland ska man ha tur! Köpte stänkisarna utan en tanke på att bak skiljer sig åt på pre och post facelift. Idag kom de på posten.
Bild
Jag Har ett problem med min Volvo, Jag har ett missljud i min bil vanligast efter den är uppvärmd och man kör under 60 km/h.
Det är ett sjungande ljud och låter mest vid svängar och låter ibland vid körning rakt fram, men inte lika intensivt.
Det har inget med bromsar eller hjullager att göra då jag redan haft den på verkstaden och de ha konstaterat att de inte är något av det.

Det sjungande ljudet är Roterande efter hur fort jag kör mellan 1 km/h - 60 km/h. låter som något ligger emot metall mot metall fast med en fin ton så att säga.

TACKSAM FÖR HJÄLP vet ej vad jag ska göra. Verkstäderna här i Norge veka inte bry sig. De sa de inte va något farligt eftersom de inte hittade något vid däcken och bromsarna eller hjullagren. Men de låter riktigt högt och ja vet inte hur länge jag vågar köra mer.
Matilda: tipset är att dels berätta vad du har för bil, årsmodell, motor etc men framförallt underlättar det om du letar dig fram till rätt forumkategori, där har du störst chans att hitta rätt folk. :)
Användarvisningsbild
av börne
Idag skällde jag på min Volvo :-(O)

Hade handlat lite & satte mig i bilen, när jag startade rörde sig inte varvräknaren, tänkte att va fan är det nu. Stängde av & startade igen & nä... den är död. Körde iväg & då kom den igång men visade 2000 varv när jag mer eller mindre rullade på parkeringen & tänkte va fan igen.

Sen kom jag på vad felet var... antagligen hade jag solsting eller annan åkomma, jag satt & stirrade på hastighetsmätaren :-O)

Fick snällt be min Volvo om ursäkt :oops:
grillchips skrev:Suckat återigen över mitt fälgval.
Bild
Det är inte fälgens fel utan den som sitter bakom ratten!!

Sambon körde för en månad sönder två av sina 18" fälgar. Volvo original är ju billiga som alla vet. 7300kr för två fälgar utan rabatt. 6278kr med rabatt. Självrisken på försäkringen 6250kr eftersom vi har halvförsäkring nu när Volvo står för vagnskadeförsäkringen. Trodde att de va 3000kr i självrisk eftersom vi valde det när bilen köptes ny. Den höga självrisken är inget som man kan påverka de första tre åren.
Stuntade i att ta det på försäkringen och beställde två nya. 300kr i omläggning av däcken. Fick även en ny hjulmutter av gummiverkstaden då Volvos muttrar med plåt ytterst inte tål mutterknack.
Kollade då upp hur det ligger till med min V60. Jo då 6850kr har ja i självrisk. Trodde även där att de va 3000kr. Nya bilar kostar det är bara att konstatera!
  • 1
  • 178
  • 179
  • 180
  • 181
  • 182
  • 1912

Min gamla V70 höll på sådär[…]

Enligt Volvos chattsupport är där kä[…]

CarPlay i v70 2016

Frågan är. Hur påverkas denna n&a[…]

Volvo Assistans - och sedan?