- mån 10 jun 2013, 19:59
Mycket skulle hinnas med, mycket hanns inte med. Men det viktigaste blev gjort!
Först och främst bad jag min far att ta en titt på det tidigare kända oljeläckaget. Efter 5 minuters felsökning så fann vi detta:
Jag hade rätt gällande placeringen av läckaget iallafall, alltid nåt. Ny tändspole ska införskaffas snarast.

Sen till det roliga! Gamla Volvo original vs nya Eibach 25mm.

Bromsbeläggen runt om skulle förstås bytas, vilket det tydligt var hög tid för. Detta är nog det belägg som såg bäst ut. Men satan i gatan vilket krångel det var att byta bromsbeläggen bak utan specialverktyget. Improvisation som heter duga blev det.

Lite fälgförsegling (tack infosite.se!) och bromsoksfärg.

Före:

Efter en liten rundtur så fjädrarna fick sätta sig.

Det är nu man får börja anpassa sina parkeringsvanor..

Vad hann jag då inte med...?
LED:arna i dörrarna förstås. Kablar är förberedda och klara, nu ska jag bara få tid till att våga öppna dörrsidorna, resten bör vara piece of cake. Ska försöka hinna med innan veckan är slut.
Och förstås en ordentligt tvätt både in- och utvändigt, samt polering. Den där poleringen har jag dessutom velat göra ända sen snön försvann.. Hoppas man hinner innan året är slut.
Först och främst bad jag min far att ta en titt på det tidigare kända oljeläckaget. Efter 5 minuters felsökning så fann vi detta:
Jag hade rätt gällande placeringen av läckaget iallafall, alltid nåt. Ny tändspole ska införskaffas snarast.

Sen till det roliga! Gamla Volvo original vs nya Eibach 25mm.

Bromsbeläggen runt om skulle förstås bytas, vilket det tydligt var hög tid för. Detta är nog det belägg som såg bäst ut. Men satan i gatan vilket krångel det var att byta bromsbeläggen bak utan specialverktyget. Improvisation som heter duga blev det.

Lite fälgförsegling (tack infosite.se!) och bromsoksfärg.

Före:

Efter en liten rundtur så fjädrarna fick sätta sig.

Det är nu man får börja anpassa sina parkeringsvanor..

Vad hann jag då inte med...?
LED:arna i dörrarna förstås. Kablar är förberedda och klara, nu ska jag bara få tid till att våga öppna dörrsidorna, resten bör vara piece of cake. Ska försöka hinna med innan veckan är slut.
Och förstås en ordentligt tvätt både in- och utvändigt, samt polering. Den där poleringen har jag dessutom velat göra ända sen snön försvann.. Hoppas man hinner innan året är slut.

Nuvarande:
Tesla Model 3 SR+ MY21
Tidigare:
Mini Cooper SE MY22 - Leasad
Volvo V90 T5 R-design MY18 - Såld
Volvo V50 1.8F MY08 - Såld
VW Golf 3 GT '94 - Såld
Tesla Model 3 SR+ MY21
Tidigare:
Mini Cooper SE MY22 - Leasad
Volvo V90 T5 R-design MY18 - Såld
Volvo V50 1.8F MY08 - Såld