Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Mycket skulle hinnas med, mycket hanns inte med. Men det viktigaste blev gjort!
Först och främst bad jag min far att ta en titt på det tidigare kända oljeläckaget. Efter 5 minuters felsökning så fann vi detta:

Jag hade rätt gällande placeringen av läckaget iallafall, alltid nåt. Ny tändspole ska införskaffas snarast.
Bild

Sen till det roliga! Gamla Volvo original vs nya Eibach 25mm.
Bild

Bromsbeläggen runt om skulle förstås bytas, vilket det tydligt var hög tid för. Detta är nog det belägg som såg bäst ut. Men satan i gatan vilket krångel det var att byta bromsbeläggen bak utan specialverktyget. Improvisation som heter duga blev det.
Bild

Lite fälgförsegling (tack infosite.se!) och bromsoksfärg.
Bild

Före:
Bild
Efter en liten rundtur så fjädrarna fick sätta sig.
Bild

Det är nu man får börja anpassa sina parkeringsvanor..
Bild

Vad hann jag då inte med...?
LED:arna i dörrarna förstås. Kablar är förberedda och klara, nu ska jag bara få tid till att våga öppna dörrsidorna, resten bör vara piece of cake. Ska försöka hinna med innan veckan är slut.
Och förstås en ordentligt tvätt både in- och utvändigt, samt polering. Den där poleringen har jag dessutom velat göra ända sen snön försvann.. Hoppas man hinner innan året är slut. :P
Brainy: Tack! Ja verkligen, sänkningen var väldigt efterlängtad så nu ser det mer ut som att fälgarna passar bilen. :)

Nexus: Min tanke också, efter-bilden är tagen efter en 5km körning medan bilden där jag parkerat mot en trottoar (parkeringsplats) så har bilen rullat drygt 35 mil med sänkningen, så lägre än så blir det nog inte eller vad tror du? Det är trots allt "bara" 25mm och inte 35mm som de flesta har.

Lucif3r: Absolut, tack som tusan för tipset! Diskret men ser ändå fräscht ut. Men visst står ett par större skivor på önskelistan men då måste jag även byta upp mig gällande vinterhjul då det är Volvo original 15" och då har jag nog satt min sista potatis hos frugan. :D
Opps missa att det bara var 25mm sänkning :P Men det blev bra. Lägre gör bara man kör sönder fronten :oops:
Trodde faktiskt först att du hade köpt GUL bromsoksfärg. Såg nästan fram emot hur det skulle se ut 8) 8)
Nexus: Lätt hänt, jag har ju bara pratat om H&R 35mm tidigare så.. ;)
Gul färg hade varit intressant faktiskt men fick som sagt "rådet" i en annan tråd att, originalskivorna (dvs de små) är inte mycket att visa upp, därför blev det silver så det bara ser fräscht ut. :)

Nightmare89: Tack!

Lite fler helhetsbilder på bilen, tagna med mobilkameran, vette tusan var laddaren till systemkameran tagit vägen. :(
Bild

Och andra sidan:
Bild

Blåa faran fick modella lite tidigare än planerat, kul att få se henne i andra skor och storlekar.
En liten sneak peak på dagens photoshoot! Fullständiga bilder kommer såfort de publicerats!
Bild

Just det, passade även på att ta en extra titt bland bromsarna när bilen var upphissad på lyft istället för domkraft och alla hjul var borttagna. Det metalliska gnisslet är nu som bortblåst, eftersom jag tryckte undan den FRÄMRE skölden som legat och tagit i bromsskivan. Här har man svurit och haft undan vänster bak flertalet gånger när det var vänster FRAM som jävlades. Man lär sig av sina misstag..... ;)
Min kära vän på Infosite.se behövde lite hjälp med produktbilder, så varför inte ställa upp! Han hjälpte mig med val och köp av mina fälgar så det var dags att ge tillbaka lite.
Fler bilder med olika uppsättningar finns men han verkar inte ha hunnit få alla online ännu, så håll till godo!

Special Odysseus Pearl White 235/35/19
Bild

Zerooq Super SS 235/30/20
Bild

Fyllde ut hjulhuset ganska bra, plötsligt kändes mina 19" jävligt små.
Bild

Zerooq Munchen Black Bluerim 235/35/19
Bild

Slänger upp resten av bilderna när jag får dom!
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 50

Ibland går det, oftast inte. Finns ju flera […]

Nog är det bytt en massa EGR ventiler på[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Det finns en förpump inne i tanken, finns p&a[…]

Men herregud, köp Geparts färdiga fj&aum[…]