- lör 03 nov 2018, 11:54
@Lockis, Vill njuta av radio på bästa kvalité. Ibland lyssnar man faktiskt på radio.
Moderator: Moderatorer
Denesfay skrev:@Lockis, Vill njuta av radio på bästa kvalité. Ibland lyssnar man faktiskt på radio.Fast DAB fyller ingen funktion i sverige. om man inte bor i Malmö, Göteborg, Stockholm och enbart lyssnar på SR/P4/7
Lockis skrev:Säljaren har inte sagt något av detta faktiskt. inte diskuterat det med säljaren. Men detta trodde jag fanns i stora delar av landet. inget jag kollat upp. Bara att slå på det när man är i huvudstaden då. Men det kanske byggs ut framöver. Och som du skriver, ingen större summa i det stora hela.Denesfay skrev:@Lockis, Vill njuta av radio på bästa kvalité. Ibland lyssnar man faktiskt på radio.Fast DAB fyller ingen funktion i sverige. om man inte bor i Malmö, Göteborg, Stockholm och enbart lyssnar på SR/P4/7
https://sv.wikipedia.org/wiki/Digital_A ... oadcasting
https://sverigesradio.se/sida/artikel.a ... el=5976295
Inser att det inte är en större summa i det stora hela men det verkar samtidigt som att en säljare har pratat vänligt om DAB utan att egentligen ha förklarat vad som blir bättre.
Denesfay skrev:Säljaren har inte sagt något av detta faktiskt. inte diskuterat det med säljaren. Men detta trodde jag fanns i stora delar av landet. inget jag kollat upp. Bara att slå på det när man är i huvudstaden då. Men det kanske byggs ut framöver. Och som du skriver, ingen större summa i det stora hela.Bara så du inte har för stora förväntningar på det hela :) I utlandet är DAB dock det enda som funkar. Personligen lyssnar jag alldrig på SR eller P4 kanalen och därför hade det varit pengar rakt ner i sjön för egen del. Dem gångerna jag kommer lyssna på Radio kommer jag nog göra det via TuneIN appen istället :)
Lockis skrev:Kommer att välja bort DAB och istället lägga till cd-spelare och en bagagerumsmatta av textil. Det blir då samma kostnad. Tackar för informationen.Denesfay skrev:Säljaren har inte sagt något av detta faktiskt. inte diskuterat det med säljaren. Men detta trodde jag fanns i stora delar av landet. inget jag kollat upp. Bara att slå på det när man är i huvudstaden då. Men det kanske byggs ut framöver. Och som du skriver, ingen större summa i det stora hela.Bara så du inte har för stora förväntningar på det hela :) I utlandet är DAB dock det enda som funkar. Personligen lyssnar jag alldrig på SR eller P4 kanalen och därför hade det varit pengar rakt ner i sjön för egen del. Dem gångerna jag kommer lyssna på Radio kommer jag nog göra det via TuneIN appen istället :)
Denesfay skrev:Kommer att välja bort DAB och istället lägga till cd-spelare och en bagagerumsmatta av textil. Det blir då samma kostnad. Tackar för informationen.Gött då blir du ju inte missnöjd på DAB iaf :) Möjligt att vi kommer se DAB radio om en 5-6år eller liknande. Dock är det inte många som kör ny bil idag som kommer köra samma bil då
Andigo skrev:Hej!Ska inte vara någon fara. Kan inte se att det är något som ska påverka leveranstiden iheller :)
En fråga angående att uppdatera sin spec.
I all hast glömdes akustikrutor och avbländande backspeglar bort. Är det en svårt sak att lägga till i efterhand. Beställde V60 i fredags och säljaren jag har återkommer igen på tisdag.
Denesfay skrev:Nej, jag är så där knäpp så jag har annan bil på vintern faktiskt. Så denna kommer få gosa till sig till våren. Dock kommer jag givetvis köra en sväng utanför garaget någon gång i veckan för att hålla den vid liv. Kan tänka mig moderna bilar med massa data inte gillar att stå flera månader.Oj, själv hade jag inte lagt så mycket pengar och inte tänkt vinterköra bilen
Verktyget jag köpte passar inte. Det är […]