Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

petegbg skrev:Annars kan ni ju alltid bli medlem hos lrf.se så får ni bra bonus utan tjafs

http://www.lrf.se/medlemsformaner/rabat ... ter/volvo/

Finns mycket bra erbjudanden för medlemmar även hos andra föreningar. Hos Mercedes klubben får man samma privat leasingavtal som anställda.
Här uppe krävs att du har en jordbruksfastighet för att kunna bli medlem i LRF och kunna utnyttja alla rabatter hos tex Volvo och ofta gäller inet rabbaterna vid kampanjer. jag kollade förra året. Jag kan inte ens använda mig av företagets ramavtal för privatköpt, vi har 12% på Volvo och 17% på VW. Och det går inte att använda för privatköp.
Modell: V90 CC
Finansiering: Personalbil, leasing 24 månader
Region: mellansverige
Övrigt: Firman har ramavtal så vi har 10% men jag fick 12% rabatt på denna.
Beräknad leverans, Mars

(Var lite osäker på om jag skulle välja "Black Walnut" eller "Iron Ore" som dekorinlägg. Jag har fortfarande tid att ändra mig och det börjar luta mot Black Walnut istället.. Tankar på det? :) )
Bilspec.jpg
Bilspec.jpg (1002.55 KiB) Visad 822 gånger
Definitivt Black Walnut. Snyggare och dessutom exklusivt för CC.
Derank skrev:Det drar iväg i pris alltså, är det där en manuel? vad kostar autlådan? VOC är för sig, vad ingår i klimatpaketet?
Det är en automat, det finns bara den möjligheten att välja till D5an.
VOC är själva systemet med Volvo assistans och uppkopplingen. Via appen kan man sedan styra t.ex rastvärmaren.
Klimatpaketet har rattvärme (något jag snabbt vant mig vid i min nuvarande xc70) och eluppvärmt baksäte. Sedan ingår även programmerbar bränslevärmare med förklimatisering, (något som kostar 0:- om man beställer VOC). Så jag antar att det egentligen är rattvärme och baksätesvärmen som man pröjsar för i klimatpaketet.
...Det kostar flis och femti att värma svärpäronen i baksätet :D
Hej

Har sett att det diskuterats en hel del om fälgar till Volvo V90 men inte hittat svaret på det jag söker...
Jag har beställt en V90 T5 Bi-Fuel Bussines Advanced där det ingår 18" Turbindesignfälgar. Jag ville uppgradera till 19" Techmatt Diamond vilket kostar 12000kr enligt "Bygg din bil". När jag beställde bilen fick jag dock svaret att dessa kostar 21000kr att uppgradera till...kan det verkligen stämma att det kostar 21k att uppgradera från 18" till 19" och man får inte behålla 18 tummarna ens ??
Någon som vet/beställt dessa ?
Techmatt 19" ligger som val under fabriksmonterat vilket jag tolkar som att man byter 18"-standard mot dessa. Köper man däremot tillbehlrshjulen (21") så får man behålla de som ingår till bilen. Techmatt ska väl kosta 12k, 21k låter galet!
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 56

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]