- tis 12 apr 2022, 15:35
#1495719
Frågan om inte verkstaden ställde till med detta själva då jag anmärkte på ett oljud i framvagnen vid provkörningen, lät som hjullager. De testade om konstaterade inget hjullager, utan bytte då stödlagret på höger drivaxel. Några månader senare började det knattra om höger yttre drivknut. Besiktningen noterade bra att veta, "sprucken damask". Bytet blev lite försenat då det var knöligt att få tag i reservdel. Det är dock inte mycket fett som kommit ut på fälgens insida, så det kanske var dåligt infettat från fabrik ?
Det märkliga är att jag körde min gamla V50 med sprucken yttre damask i 3 år utan minsta knatter.
Jäkligt nöjd med kärran men inte den mörkgråa metalic lacken, minsta smuts syns direkt .
Micce1980 skrev:@dieselputte, När köpte du bilen? Finns kanske konsumentköplagens skydd kvar änJag köpte den 9 maj 2021, en MY 2018 V60 D3 Classic automat som då hade gått 2180 mil. Det ingick Volvo Selekt garanti 2år / 2000mil. Har precis passerat 4000 så bytet blev gratis för mig.
[b
Frågan om inte verkstaden ställde till med detta själva då jag anmärkte på ett oljud i framvagnen vid provkörningen, lät som hjullager. De testade om konstaterade inget hjullager, utan bytte då stödlagret på höger drivaxel. Några månader senare började det knattra om höger yttre drivknut. Besiktningen noterade bra att veta, "sprucken damask". Bytet blev lite försenat då det var knöligt att få tag i reservdel. Det är dock inte mycket fett som kommit ut på fälgens insida, så det kanske var dåligt infettat från fabrik ?
Det märkliga är att jag körde min gamla V50 med sprucken yttre damask i 3 år utan minsta knatter.
Jäkligt nöjd med kärran men inte den mörkgråa metalic lacken, minsta smuts syns direkt .