Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jag har aldrig heller haft problem med det. Tvärnita känns ju lite drastiskt, så länge bilen inte står längre perioder är det nog lugnt oavsett, om man åtminstone bromsar lite hårdare ibland. Känns häftigt att så tvärt värma upp kalla bromsar, men det kanske går bra ändå? Tänker på det där med abrasiv och adherent friktion men kanske sliter lika mycket om man bromsar upp tempen långsamt som om man gör det hastigt (har försökt läsa på lite om bromsar inför att jag ska byta bromsar på min bil, har aldrig hållt på med bromsar förut). Bara en spontan tanke typ.
Mina bromsar blir iaf bra mycket varmare av att bromsa normalt några km, än 1-2 tvärnitar. Tvärnitar man så ligger man ju inte på bromsen lika länge med skivorna i snurr som om man bromsar mjukt. Antar att det inte "hinner" generera lika mycket värme under den korta stunden som en längre mindre-broms stund.
Användarvisningsbild
av White
Jaha, då har man varit en sväng till Biltema i dag! Det inhandlades bromsoksfärg, svart och guld samt bromsrengöring. Tänkte att jag skall måla oken en gång till nu
när dom ändå skall av för bromsskivebytet. Den svarta färgen ska jag måla skivorna med, ja inte broms och anläggningsytorna då, får jag kanske klargöra! :P
Ser bra ut :D

Men det hade ju klart varit bättre med texten på kartongen så här istället. Innovation and design, i call it the Biltema style (R) (R)
Användarvisningsbild
av White
Då har Bremboskivorna kommit på plats, gick väldigt smidigt att byta. :)

Utgångsläget!
Bild

Påbörjat demonteringen.
Bild

Gamla skivorna loss. Dom satt ganska hårt vill jag tala om, men med en plastklubba gick det att övertala dom.:D
Bild

Klockar in kastet! Max angivna axialkastet på skivorna var satt till 0,1mm, dessa låg på 0,05mm så med råge innanför toleransen.:)
Bild

Bild

Slutresultatet så!:cool: Nu väntar bara inkörning av skivorna innan dom får bekänna färg.;)
Bild
  • 1
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • 163
  • 291

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]