Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Mikael G
Dum fråga kanske men exakt hur gör man? Hur är tillvägagångssättet? Har försökt på två olika bilar (V70N -00 och V70N -05) utan att lyckas. Vilka av programmen ska man starta?
av Gelis
Har haft min kinapryl i någon månad nu och läst av några bilar. Är inte helt lätt att hitta i programmet och lista ut hur det funkar. Men det får man ta.

Dock så har jag stött på patrull när jag läst av en V70 -04 och en S40 -99. Men på min S80 T6 -99 funkar det klanderfritt på.

På V70:n hittar Vida VIN nummret direkt men det går inte att läsa bilen för fliken Diagnostik är grå markerad. Fick gå in under fliken Software då började Dice:n prata med bilen och fliken diagnostik blev klickbar, felkoder kunde läsas ut, men gick inte att radera då den optionen fanns inte.

På S40:n hittade inte Vida VIN men det gick att knappa in manuellt dock hände samma fenomen som ovan.

Jag vet inte om jag gör något fel när det blir som ovan men på S80:n kommer VIN direkt och Diagnosfliken är klickbar direkt .Felkoder som hittas går att radera.
av puddrik
har precis fått Dice med VIDA 2011A

var skall möjligheten att radera felkoder finnas i 2011A ? har inte sett detta direkt vid första inkopplingen i bilen

någon som ev. kan lägga upp en skärmdump på detta
av TomasL
Nu kör jag engelska.
Du klickar på fliken "Diagnostics" och sedan "Fault Trace"
Där ser du ju vad du har för felkoder. För att redera dom väljer du "Delivery" nere på sidan.
Där kan du radera felkoder.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 241
Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Problemet är ju bara att till exempel dessa l[…]

Tjuvström V70 2005

.. låter nästan som att det sitter n&[…]