Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tunnis
Men S80 T6 är ju en 10år gammal bil :roll:
BSR har inget trim till nya T6 (285hk) :cry:
av Freddi
Steff 99 skrev: Den stora skillnaden att köpa BSR är att alla garantier försvinner, jag personligen skulle inte riska att få problem på en ny bil där jag får stå för kostnader själv.
Polestar är för mej enda alternativet eftersom alla fabriksgarantier gäller.
Helt ny här med en nybeställd Volvo... (Körde VW förr...) För mig som beställde en XC60 163-hästare så sa säljaren att det inte var 100% säkert att jag kunde få den trimmad av polestar så jag kollade med bsr och där ingår ju till-å-med en försäkring som övertar garantin på motorn och transmissionen. Denna kan sedan förlängs i flera år så det är ju egentligen inga problem? Kanske kommer polestar med trim till denna, men det var inget som min säljare kunde lova så det blir bsr för min del, för med 163 hästar är denhär bilen hopplöst trött.
av Amli
Freddi skrev:
Steff 99 skrev: för med 163 hästar är denhär bilen hopplöst trött.
Jag kan bara instämma. Har provkört den och trodde att det var något fel på bilen. Vilket det kanske iofs var... ??:-/
av Freddi
XC90_Executive skrev:Klockar man t.ex 0-100 på 2,4D awd är den inte så långsam.
För mig är ju 0-100 inte särskilt viktigt... Jag menar... Enda stället man får köra i 100 km/h är ju på motorvägen, och det är sällan man stannar helt mitt på motorvägen (omkringvarande trafik skulle nog undra lite...)för att sedan ge fullt till 100 km/h så att säga...?

Nä, omkörinngsprestanda är ju vad jag är ute efter, och då är 163-hästaren inte så vass tyvärr. Mycket vikt att släpa på...
av Twendor
Freddi skrev:
Steff 99 skrev: Den stora skillnaden att köpa BSR är att alla garantier försvinner, jag personligen skulle inte riska att få problem på en ny bil där jag får stå för kostnader själv.
Polestar är för mej enda alternativet eftersom alla fabriksgarantier gäller.
Helt ny här med en nybeställd Volvo... (Körde VW förr...) För mig som beställde en XC60 163-hästare så sa säljaren att det inte var 100% säkert att jag kunde få den trimmad av polestar så jag kollade med bsr och där ingår ju till-å-med en försäkring som övertar garantin på motorn och transmissionen. Denna kan sedan förlängs i flera år så det är ju egentligen inga problem? Kanske kommer polestar med trim till denna, men det var inget som min säljare kunde lova så det blir bsr för min del, för med 163 hästar är denhär bilen hopplöst trött.
Med Bsr PPC3 trim på 245 Hk-520 Nm blir denne motoren en killer, har kjørt en. :-)-)
Bsr gir jo ikke garanti på noe de ikke går god for ?:-/
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]