Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Har småmekat lite idag och igår men har varit alldeles för dålig med kameran, men här kommer en sammanfattning.

Denna bil körs inte så mycket nu under vintern så batteriet togs in för underhållsladdning
Bild

Där det nu står och tickar
Bild

Även sedanen fick lite markservice
Handbromsen tog dåligt så det fick bli ett byte, här är jag i slutskedet av justeringen
Bild

Redan i höstas så försökte jag laga displayen till färddatorn, då i princip samtliga pixlar var borta, men misslyckades. Jag testade nu en annan metod för att laga den och blev positivt överraskad.
Bild
8)

Igårkväll var det tänkt att även kombin skulle få lite kärlek men jag misslyckades totalt med att få av den bakre kofångaren. 4st bultar sitter för trångt till för att jag ska komma åt med mina verktyg. Damen fick med sig en inköpslista idag och ska stanna till på biltema, hoppas det fungerar. Annars så ger jag nog upp.

/Anders
1) Hon är inte hemma så hon har inte sett det ännu.
2) Vem kan misslyckas när jag skrivit en lapp med biltemas artikelnr? Men det är väldigt snällt av henne att åka dit åt mig :)
3) Självklart, Saab tänker på allt ;) Var mycket smidigt att bara ta bort locket, hade räknat med att behöva skruva bort hela armstödet.
Först testade jag enbart tryckmetoden vilken går ut på att sätta tryck på flatkabeln där den har kontakt mot kretskortet och satte även ett mothåll på baksidan för att få så bra kontakt som möjligt.
Dock lyckades inte ledarna få någon särskilt bra kontakt med bara trycket tillsammans med den värme som alstras där när bilen är igång.
Så mot bättre vetande så körde jag den s.k. strykjärnsmetoden tillsammans med tryckmetoden. Jag värmde alltså upp kontaktytan med ett strykjärn (en lödkolv blir för varm) och satte sedan dit mitt tryck samt mothåll.
Jag hoppas det fortsätter att fungera.

/Anders
Eccy243: Jag hoppas jag slipper göra det :)

Tomas: Dom gjorde stora förändringar på displayen 04, dessa sägs vara befriade från detta problem.
Jepp, självklart är det något som täcker hålet. Ligger en gummimatta längst ner i det där facket som går upp en liten bit på väggarna, just vid det där hålet så går det upp tillräckligt högt för att täcka det. Så det var bara att lirka upp den mattan.

Nu har jag dessutom fått bort de dumma bultarna till kofångaren på kombin. Sambon kom hem med min beställning av verktyg och jag sprang ut som ett barn på julafton, tar och monterar bort den helt imorgon.

En knut samt längre hylsa var vad som behövdes för att med lite besvär kunna lirka loss dem.
Bild
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 78
Fram lykta lyser rosa...

Tjenare Högra framlykta ljus har blivit rosa.[…]

Problem med trafikinformation RTTI

Såg trafikinformation senast idag.