Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Turbojeppe
Lite tråkiga nyheter.. Går ut på söndag morgon och ser att grillen vart dragen.. Jävla typiskt när jag lagt ner mig för att få den fin..
Bild

Tattaräckel, jag hoppas att jag kommer se grillen någon gång. Ni i värmlandsområdet kan ju gärna hålla koll efter en XC-grill, svartlackad med knotter under lacken. Fastlimmat volvo emblem med väldigt tydligt slitage i nedre delen. Långsökt, men pallar verkligen inte...
Bild

Så nu får den rulla med en sunkig originalgrill med ditbuntat V70 emblem..
Bild

Blir trött på människor.. :|
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
StefanN skrev:Ligger snart på Tradera som allt annat stulet.
Eller på någon polares grill någonstans i värmland.
Lucif3r skrev:Tröttsamt med folk som inte kan skilja på mitt och ditt...
Förstår verkligen inte. Är väldigt svårt att sätta mig in i deras tankesätt..

----

Blir nog inte så mycket gjort på denna bil den närmsta tiden. Kommer få hem lampor från ebay gradvis vid denna tidpunkt, men något större arbete vet jag inte om jag har lust med. Blev så fruktansvärt otaggad när grillen vart stulen. Lagt ner allt jag kunnat på att få bilen som jag vill men den ser sååå tråkig ut med originalgrill och utan läpp, ork och lust är i botten (I)

Får se hur det blir ikväll när jag ska med en polare ner till Göteborg och kolla på en kärra till honom! Är väldigt mycket fix på den men då kanske suget kommer tillbaka att greja med min (D)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Förstår dig tappade själv suget på min bil när jag upptäckte att föregående ägare bara hade spacklat direkt över rost så det vart ett stort rost hål :x Men nu är det lagat tills vidare iaf :D

Du får sätta fast grillen ordentligt men då finns ju risken istället att dom bryter upp huven eller förstör den istället :|
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
DayDreamer skrev:Förstår dig tappade själv suget på min bil när jag upptäckte att föregående ägare bara hade spacklat direkt över rost så det vart ett stort rost hål :x Men nu är det lagat tills vidare iaf :D

Du får sätta fast grillen ordentligt men då finns ju risken istället att dom bryter upp huven eller förstör den istället :|
Åh sånt är inte kul.. :(

Jag har funderat.. Dessa 850 grillar sitter ju inte direkt hårt. 6 plastclips som ska hålla fast. Skulle det gå med metallbrickor istället? Limma fast gängade pins och skruva fast med mutter? Vill ju inte limma fast grillen permanent. Kanske inte går att vinna över dom..
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Turbojeppe skrev:
DayDreamer skrev:Förstår dig tappade själv suget på min bil när jag upptäckte att föregående ägare bara hade spacklat direkt över rost så det vart ett stort rost hål :x Men nu är det lagat tills vidare iaf :D

Jag har funderat.. Dessa 850 grillar sitter ju inte direkt hårt. 6 plastclips som ska hålla fast. Skulle det gå med metallbrickor istället? Limma fast gängade pins och skruva fast med mutter? Vill ju inte limma fast grillen permanent. Kanske inte går att vinna över dom..
Ingen aning möjligt att det går men risken finns ju då att det blir mer skador, om inte annat så lär väl grillen gå sönder.
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
DayDreamer skrev:
Turbojeppe skrev:

Ingen aning möjligt att det går men risken finns ju då att det blir mer skador, om inte annat så lär väl grillen gå sönder.
Kanske något slags nät bakom gallrena? Som XC x70 grill har?

Bild
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja det lär ju försvåra att få ett bra grepp iaf, annars så fungerar säkert rakblad bra också bakom grillen :lol:
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 33

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]