- lör 07 maj 2016, 22:33
Ja, det jag menade med om du hade bott i Sthlm, då hade du kunnat få komma och byta remmen åt mig
DayDreamer skrev:Som jag skrev några inlägg högre upp; Köra med släp kommer jag definitivt inte att göra mer innan remmen är bytt. Och i största möjliga mån dra ner på det vanliga körandet också. Den ska iaf gå absolut max 50 mil till innan bytet, absolut max. Men allra helst inget alls. Men det får vi se hur det blir med i slutändan...Lillarapunzel skrev:Skulle tagit Blå till stallet idag...Men så blev det inte riktigt, jag vågade inte riskera något.Snälla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Starta den inte något mer nu innan remmen är bytt för som du märkte så blir det bara värre tills det nyper och då är det adjöss med den motorn har du extrem otur så kan det även bli adjöss med bilen om den nu smäller av medans du kör.
Blå startade helt som vanligt, utan några konstigheter. Ljudet verkade vara kvar, men jaja. Så kom jag på att jag glömt en sak jag skulle ha med mig, och lät då bilen stå på tomgång medan jag bara sprang in och hämtade det jag glömde. När jag kommer ut igen, rasslade det något fruktansvärt om Blå :shock: Inne i kupén lät det en del, men inte så jättemycket ändå. När man stod utanför däremot, då rasslade det som f-n :shock: Även om den startade helt som vanligt osv. Vågade jag inte chansa, utan tog Skrot-Skodan istället.
Nää, det är nog något som inte stämmer. Blå ska nog inte rassla/skrapa sådär...
Ja, det jag menade med om du hade bott i Sthlm, då hade du kunnat få komma och byta remmen åt mig