Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Kom på att jag inte sett mina vinterdäck ännu. Tänk om det sitter givare i dem. Då måste jag väl tekniskt sett äga dem? Jag menar att jag kan sätta i vanliga i däcken och sälja dem, om jag vill? Jag har ju iTPMS så jag behöver dem inte. Eller har Volvo rätt att lägga beslag på dem?
av snabbis
När jag jobbar som mek bara. Ja iTPMS är indirekt via ABS. Trist det inte går att bocka av i sensus :/
av molokov
snabbis skrev:När jag jobbar som mek bara. Ja iTPMS är indirekt via ABS. Trist det inte går att bocka av i sensus :/
Okej, men du menar att många som fått iTPMS-bilar ändå fått givare i hjulen.
Men det spelar väl ingen större roll eller? De är väl ändå brukbara?

Du skriver också att ni har ca 500 bilar som väntar på TPMS vinterhjul, med det menar du att man precis som mig fått TPMS (dvs med givare i ventilerna) men sen fått fel vinterhjul precis som jag?
Hur löser man det?
av molokov
Robbi skrev:Kom på att jag inte sett mina vinterdäck ännu. Tänk om det sitter givare i dem. Då måste jag väl tekniskt sett äga dem? Jag menar att jag kan sätta i vanliga i däcken och sälja dem, om jag vill? Jag har ju iTPMS så jag behöver dem inte. Eller har Volvo rätt att lägga beslag på dem?
Ja det är väl klart att du äger dina vinterdäck, men hur menar du att du ska sälja dom?
Tror du att de är värda mer än vanliga däck, så att du kan sälja dom och köpa nya billigare?

Angående Sensus så vet jag att det fanns ett valbart teknikpaket med bla sensus som jag inte valde, så jag antar att jag inte har det.
Användarvisningsbild
av Robbi
Molokov, du har ju dator i bilen, det är sensus. Valbara är med större skärm. Jagmenar att plocka ut givarna och ersätta med vanliga ventiler. Givarna är ju dyra och många som behöver så man kan ju tjäna en hacka på att kränga dem.
av Elmeholt
Robbi skrev:Molokov, du har ju dator i bilen, det är sensus. Valbara är med större skärm. Jagmenar att plocka ut givarna och ersätta med vanliga ventiler. Givarna är ju dyra och många som behöver så man kan ju tjäna en hacka på att kränga dem.
Är det 7" skärm är det Sensus, är det 5" är det inte. Då är det vanligt high performance.
av molokov
Robbi skrev:Molokov, du har ju dator i bilen, det är sensus. Valbara är med större skärm. Jagmenar att plocka ut givarna och ersätta med vanliga ventiler. Givarna är ju dyra och många som behöver så man kan ju tjäna en hacka på att kränga dem.
Ja det kanske är en ide att försöka sälja givarna, vad kostar dom om man köper dom naket?

Då är det high performance 5 jag har, inte sensus.
Användarvisningsbild
av Robbi
Jaha, är det så det fungerar. Men det är väl ändå samma funktioner i high performance? Vi pratade om att stänga av TPMS eller inte?
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag tror jag såg någonstanns att de givarna som Volvo använder kostar ett par tusen styck.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 21
Motorhaveri s60 2.4T

PXL_20250818_122030297.jpg Kugghjulet till veva[…]

Halvljus

Förmodligen dålig jord/gammal lampa. Ka[…]

Eller är bilden inte ens på en ID.4 ut[…]