Moderator: Moderatorer

Micce1980 skrev:
TommyP86 skrev: mån 27 dec 2021, 19:53 Ny kupéfläkt i xc60in Bild fantastiskt spännande, dock avsevärt mkt lättare än förväntat.
Någon speciell manual du följde? Någonstans i bakhuvudet ligger det att man kanske åker på detta ;-)
Körde på volvoswedens guide för xc70 på youtube
och sen fick jag komplettera med

Plattjärn, trycka ihop ventilationskanalen bakom DIM och peta till spärren på fläkten. Var egentligen det som var lite komplicerat, det som försiggår på passagerarsidan var någorlunda fort gjort.
Använde https://www.mekster.se/promeister-flakt ... 27887.html
TommyP86 skrev: mån 27 dec 2021, 23:54
Micce1980 skrev:
TommyP86 skrev: mån 27 dec 2021, 19:53 Ny kupéfläkt i xc60in Bild fantastiskt spännande, dock avsevärt mkt lättare än förväntat.
Någon speciell manual du följde? Någonstans i bakhuvudet ligger det att man kanske åker på detta ;-)
Körde på volvoswedens guide för xc70 på youtube
och sen fick jag komplettera med

Plattjärn, trycka ihop ventilationskanalen bakom DIM och peta till spärren på fläkten. Var egentligen det som var lite komplicerat, det som försiggår på passagerarsidan var någorlunda fort gjort.
Använde https://www.mekster.se/promeister-flakt ... 27887.html
Byggde du verktyget själv eller köpte du ett special verktyg?
Om du byggde det själv kan du då dela med deg av beskrivning och bild?
Gissar på att han använde verktyget han skrev att han använde i slutet av inlägget ;-) Vilket dessutom får anses som väldigt bra pris, har mest sett priser bortåt en tusenlapp.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Japp, det stämmer. Det var helt ok kvalitet, och märket promeister är mekonomens egna.
Original sitter Behr fläkt monterad för övrigt. Jag köpte en nissens där kontakten kom med lite längre kablar, gick bra det också.
Fått hem en uppsättning snökedjor och mätt mönsterdjupet på däcken.
På lördag ska bilen tvättas och spolarvätskan ska spädas ut med mer koncentrat, sen är jag redo för nästa resa som på söndag bär av norrut. :-)
fjohan82 skrev: tor 30 dec 2021, 16:24 Fått hem en uppsättning snökedjor och mätt mönsterdjupet på däcken.
På lördag ska bilen tvättas och spolarvätskan ska spädas ut med mer koncentrat, sen är jag redo för nästa resa som på söndag bär av norrut. :-)
Vilka valde du?
Brukar faktiskt montera en snökedja hemma i garaget några dagar innan avfärd, i år missade jag det. Men mest för att ha det färskt och vet hur inte kul det är att montera en ny modell i snöyra när man bara vill fram. Har ett par vattentäta handskar och har en pannlampa i bilen med om man står där i mörkret och kylan med och ska fixa

Ha det sköj där uppe ;-) Besökte Kitzbühl över dagen, kul att vi hade en budgetbil här, det var fantastiskt många som ville åka runt och visa upp sina åk och gärna med en knähund i passagerarsätet.
Micce1980 skrev: tor 30 dec 2021, 19:50
fjohan82 skrev: tor 30 dec 2021, 16:24 Fått hem en uppsättning snökedjor och mätt mönsterdjupet på däcken.
Vilka valde du?
Brukar faktiskt montera en snökedja hemma i garaget några dagar innan avfärd, i år missade jag det. Men mest för att ha det färskt och vet hur inte kul det är att montera en ny modell i snöyra när man bara vill fram. Har ett par vattentäta handskar och har en pannlampa i bilen med om man står där i mörkret och kylan med och ska fixa

Ha det sköj där uppe ;-) Besökte Kitzbühl över dagen, kul att vi hade en budgetbil här, det var fantastiskt många som ville åka runt och visa upp sina åk och gärna med en knähund i passagerarsätet.
Köpte några från Good Year som det var bra pris på, har ingen lust att lägga en förmögenhet på något som kanske inte behövs. Har dock hört att det kan vara lite kärvt från Kiruna till Riksgränsen ibland på vintern så bra att ha något åtminstone. :-) Sen är säkert väglaget ett annat på E45 från Gällivare till Östersund (på hemvägen) än på E4 (på utresan)...

Tack, bra tips på packning och att prova hemma först!
Det blir dock en kort resa, mest för att se sig om lite. Skidor har jag inte åkt på 25 år så det ska jag hålla mig borta från just nu :-)
aikputte skrev: fre 31 dec 2021, 07:50 Det är ingen som använder snökedjor här uppe i Kiruna, räcker med bra vinterdäck om man inte kör lastbil ;-)
Haha, kan så vara... Men med FWD och dubbfritt kan man behöva en hjälpande hand :-)
20211231_153058.jpg
20211231_153058.jpg (496.13 KiB) Visad 1036 gånger

Igår gjorde jag följande på bilen:

Satte blanksvart spoiler från Maxton Design
Bytte det kromade original lastskyddet till ett i svart rostfri stål från Hova
Tog bort alla emblem
Bytte ut den kromade Volvo-texten till blanksvart från Wish

Om några veckor ska följande göras:

Volvos exteriör stylingkit ska monteras
Slutrören ska bytas ut mot Polestar Engineered
Backljusen ska bytas ut mot annan modell
Bakrutetorkaren ska tas bort
Låslisten till regskylt ska bytas ut
Senast redigerad av 1 aikputte, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 1592
  • 1593
  • 1594
  • 1595
  • 1596
  • 1912

Det säljs i princip inga fyrhjulsdrivna diese[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]